Asigură-ți integritatea flotei tale auto, astfel ca afacerea să meargă înainte fără întreruperi. Deși doar asigurarea RCA este obligatorie, în cazul unui eveniment rutier neplăcut, cu asigurarea facultativă Casco Gradual te vei ține departe de alte cheltuieli suplimentare neașteptate. Fie că este vorba de accidente rutiere, fenomene meteorologice extreme sau furt, te susținem cu o gamă largă de opțiuni adaptate nevoilor tale.
Cu serviciul Fleet Control, destinat companiilor care administrează parcuri auto, beneficiezi de o gestionare eficientă și transparentă a resurselor tale. Acest serviciu îți oferă posibilitatea de a monitoriza stilul de condus al angajaților, timpul petrecut în trafic și multe altele, permițându-ți astfel să optimizezi costurile și să îmbunătățești nivelul de siguranță. Toate acestea au un impact direct și pozitiv asupra costului primei de asigurare.
In perioada 01 iulie – 31 decembrie 2024, la riscurile acoperite standard si clauzele optionale pentru oricare din cele 5 pachete, toti clientii noi primesc 20% reducere, conform conditiilor din regulament.
Colecționează avantajele Groupama pentru Asigurarea CASCO Gradual
FLEXIBILITATE:
Cu serviciul Fleet Control, destinat companiilor care administrează parcuri auto, beneficiezi de o gestionare eficientă și transparentă a resurselor tale. Acest serviciu îți oferă posibilitatea de a monitoriza stilul de condus al angajaților, timpul petrecut în trafic și multe altele, permițându-ți astfel să optimizezi costurile și să îmbunătățești nivelul de siguranță. Toate acestea au un impact direct și pozitiv asupra costului primei de asigurare.
In perioada 01 iulie – 31 decembrie 2024, la riscurile acoperite standard si clauzele optionale pentru oricare din cele 5 pachete, toti clientii noi primesc 20% reducere, conform conditiilor din regulament.
Colecționează avantajele Groupama pentru Asigurarea CASCO Gradual
FLEXIBILITATE:
- Ai 5 opțiuni de acoperire Casco, pentru ca tu să o alegi pe cea care ți se potrivește
- Ai o gamă largă de acoperiri suplimentare
- Suntem parteneri cu o rețea mare de service-uri, astfel avariile mașinii tale vor fi remediate rapid
- Ești acoperit nu numai pe teritoriul României, ci și în alte 42 de țări din Europa
- Poți folosi aplicația Video asist pentru a face inspecția de risc a autovehiculului
- Ești notificat prin SMS când s-a înregistrat dosarul de daună
- Dacă ai optat pentru asistență rutieră extinsă, pentru avariile de pe teritoriul României intervenim în maximum 1 oră și în maximum 4 ore pentru cele din străinătate
Riscuri acoperite de Asigurarea CASCO Gradual
Asigurarea Casco Gradual este o asigurare flexibilă cu 5 variante de asigurare, la fiecare dintre acestea ai la dispoziție mai multe acoperiri opționale.
Arrệt | Bon- courage | Contre- pied | Défense | Extrệme | |
---|---|---|---|---|---|
RISCURI ACOPERITE | |||||
Avarii provocate de calamitati naturale | inclus | inclus | inclus | inclus | inclus |
Avarii provocate de incendiu, trasnet, explozie | inclus | inclus | inclus | inclus | inclus |
Avarii provocate ca urmare a unui accident rutier din culpa exclusiva a unor terte persoane aflate in afara autovehiculului asigurat si asigurate RCA | inclus | inclus | inclus | inclus | inclus |
Asistenta rutiera Basic | inclus | inclus | inclus | inclus | inclus |
Avarii provocate de ciocniri, loviri, izbiri, zgarieri, caderi, caderi de corpuri pe autovehicul, derapari, rasturnari | inclus | inclus | inclus | ||
Furtul autovehiculului sau avariile provocate acestuia in urma tentativei de furt | inclus | inclus | inclus | ||
Vandalism, riscuri civile, avarii autori necunoscuti in parcare, substante chimice sau corozive | inclus | ||||
CLAUZE SUPLIMENTARE | |||||
Asistenta rutiera Premium (numai pentru autovehicule cu masa total maxim autorizata ≤ 3,5 tone) | optional | optional | optional | optional | optional |
Extindere teritoriala | optional | optional | optional | optional | optional |
Protectia primei de asigurare, la reinnoire | optional | optional | optional | optional | optional |
Acoperirea daunelor produse exclusiv elementelor vitrate | optional | optional | optional | ||
Acoperirea daunelor provocate de marfa transportata (numai pentru autovehicule utilitare) | optional | optional | optional | ||
Garantarea valorii de nou (numai pentru autoturisme noi) | optional | optional | optional | ||
Acoperirea daunelor produse autovehiculelor ce functioneaza ca utilaj de lucru (numai pentru autovehicule utilitare) | optional | optional | optional | ||
Acoperirea daunelor produse in afara drumurilor publice (numai pentru autoturisme si motociclete) | optional | ||||
Acoperirea daunelor produse de aspirarea apei la motor | optional | ||||
Raspunderea transportatorului, in calitate de caraus, pentru marfurile transportate cu autovehicule (numai pentru autovehicule utilitare cu masa total maxim autorizata ≤ 7,5 tone) | optional | optional | optional | ||
Acoperirea daunelor produse exclusiv jantelor si anvelopelor | optional | ||||
Efectuarea reparatiei autovehiculului in orice unitate reparatoare | optional | optional | optional | optional | optional |
Efectuarea reparatiei autovehiculului exclusiv in unitati reparatoare agreate (unitati contractate non-reprezentante) | optional | optional | optional | optional | optional |
ACOPERIRI OPTIONALE | |||||
Asigurarea persoanelor transportate | optional | optional | optional | optional | optional |
Asigurarea bagajelor | optional | optional | optional | optional | opționa |
Clauza Fleet Control
Eficiența în managementul flotei auto. Clauza Fleet Control este un serviciu inovator destinat companiilor cu parcuri auto, inclus în oferta noastră de asigurare Casco Gradual. Dezvoltat în parteneriat cu Viasat Systems, acest serviciu îți oferă o imagine detaliată și în timp real a modului în care vehiculele tale sunt utilizate.
Serviciul este gratuit și presupune instalarea unui dispozitiv telematic pe fiecare mașină din flotă, care înregistrează date despre timpul petrecut în trafic și stilul de condus al șoferilor, cu efect direct asupra primei de asigurare. Clauza Fleet Control nu este doar un serviciu suplimentar; este un instrument de management al flotei care îți oferă control și eficiență.
Cui se adresează?
Oricărui client nou persoană juridică care intră în portofoliul Groupama cu un parc de autovehicule și este eligibil:
Odată ce ai optat pentru Clauza Fleet Control, fiecare vehicul din flota ta va fi echipat cu un dispozitiv telematic avansat. Acest dispozitiv colectează și transmite date precum:
Cu Asigurarea Casco Gradual și Clauza Fleet Control, îți transformi flota auto într-un activ gestionat inteligent, eficient și sigur.
Serviciul este gratuit și presupune instalarea unui dispozitiv telematic pe fiecare mașină din flotă, care înregistrează date despre timpul petrecut în trafic și stilul de condus al șoferilor, cu efect direct asupra primei de asigurare. Clauza Fleet Control nu este doar un serviciu suplimentar; este un instrument de management al flotei care îți oferă control și eficiență.
Cui se adresează?
Oricărui client nou persoană juridică care intră în portofoliul Groupama cu un parc de autovehicule și este eligibil:
- se asigură autoturisme/ utilitare până la 3,5 tone
- valabilitatea poliței este de 12 luni
- plata primei de asigurare se va face în 4 rate
- prima de asigurare este mai mare sau egala cu 500 EUR sau echivalentul in RON/USD.
Odată ce ai optat pentru Clauza Fleet Control, fiecare vehicul din flota ta va fi echipat cu un dispozitiv telematic avansat. Acest dispozitiv colectează și transmite date precum:
- Timpul petrecut în trafic
- Stilul de condus al șoferilor (viteză, frânare, accelerare etc.)
- Consumul de combustibil
- Și multe altele
- poziție instantanee (unde se află autovehiculul în momentul respectiv)
- parcurs pe o perioada solicitată de timp
- Km parcurși într-o perioadă solicitată
- viteza autovehiculului, depășiri de viteză
- staționări (locație și timp de staționare)
- setare alerte: ITP, revizii, expirare RCA etc.
Cu Asigurarea Casco Gradual și Clauza Fleet Control, îți transformi flota auto într-un activ gestionat inteligent, eficient și sigur.
Stabilirea despăgubirilor pentru daune parțiale
Pentru notificarea daunei, ai la dispoziție 2 modalități:
În ceea ce privește modalitatea de calcul al despăgubirilor, Groupama stabilește cuantumul despăgubirilor cu ajutorul sistemului informatic de specialitate folosit în domeniul lichidării daunelor, recunoscut la nivel național, GT Motive Estimate.
(Sistemul GT Motive Estimate este gestionat de GTM Managing Services/ GT MOTIVE ROMANIA, a Mitchell Partner Company. Aplicația Claim BOX este o platformă informatică de comunicare și colaborare de tip cloud dedicată pentru managementul daunelor, fiind integrată modulului GT Motive Estimate pentru calcularea costurilor de reparații.)
- Online, prin accesarea acestui link și completarea informațiilor solicitate în formular
- Telefonic, prin apelarea Alo Groupama: 0374-110-110, mai multe detalii în legatură cu pașii de urmat și documentele de care ai nevoie găsești aici
- A: Unități reparatoare agreate (unități contractate non-reprezentanță);
- B: Unități reparatoare agreate + unități reparatoare de specialitate (reprezentanțe);
- C: Orice unitate reparatoare.
Categorie de unități service | Mod de acordare |
B. | Inclus în orice contract de asigurare CASCO Gradual pentru categoriile de vehicule mai sus menționate |
A. | opțional, prin clauză suplimentară, atrage după sine ajustarea primei de asigurare |
C. | opțional, prin clauză suplimentară, atrage după sine ajustarea primei de asigurare |
(Sistemul GT Motive Estimate este gestionat de GTM Managing Services/ GT MOTIVE ROMANIA, a Mitchell Partner Company. Aplicația Claim BOX este o platformă informatică de comunicare și colaborare de tip cloud dedicată pentru managementul daunelor, fiind integrată modulului GT Motive Estimate pentru calcularea costurilor de reparații.)
Intrebari frecvente
1. CE INFORMAȚII TREBUIE SĂ CUNOSC ATUNCI CÂND VREAU SĂ ANUNȚ O DAUNĂ/ ACCIDENT?
Atât în momentul în care ne contactezi telefonic, dar și atunci când înregistrezi dauna, este necesar să cunoști următoarele date: număr poliță, serie șasiu, CNP asigurat sau numărul de înmatriculare (date din talonul mașinii avariate).
2. CUM SE PROCEDEAZĂ DACĂ MAȘINA ESTE DEPLASABILĂ/ NEDEPLASABILĂ?
Dacă automobilul este deplasabil – ne contactezi telefonic -> înregistrezi dauna -> îți comunicăm unde trebuie să te prezinți pentru constatarea daunelor. Ulterior, împreună cu un coleg specializat, decizi unde se va efectua reparația mașinii și primești mai multe detalii despre instrumentarea dosarului.
Dacă automobilul este nedeplasabil – ne contactezi telefonic -> ne comunici service-ul sau locația în care va fi tractată mașina (pentru reparație/ depozitare) -> noi transmitem informațiile către un coleg specializat, urmând ca acesta să te contacteze în termen de 24h/ 48h (în funcție de oraș) pentru a stabili împreună cu tine modul de desfășurare a constatării și detalii despre instrumentarea dosarului.
Automobil nedeplasabil este un automobil ce prezintă avarii majore ce nu permit deplasarea pe propriile roți.
3. CE ÎNSEAMNĂ DOSAR INSTRUMENTAT ÎN BAZA UNEI POLIȚE CASCO INTERN VS. EXTERN?
Dosar Casco intern: dosar pentru care evenimentele s-au petrecut pe teritoriul României, iar întregul proces al instrumentării (constatare daună, reparație auto) se desfășoară la fel;
Dosar Casco extern: dosar pentru care evenimentele s-au petrecut în afara teritoriului României, iar întregul proces al instrumentării (constatare daună, reparație auto) se desfășoară la fel.
În situația instrumentării dosarului de daună în extern – întreg fluxul se va desfășura prin corespondența pe e-mail cu un coleg de daună specializat. Mai exact: ne contactezi telefonic -> ne spui care este evenimentul, daunele și situația mașinii avariate -> primești o listă cu documentele necesare instrumentării dosarului pe adresa de e-mail comunicată în apelul de avizare, după care ții legătura prin e-mail cu inspectorul până la obținerea despăgubirii.
Dacă deții o poliță de asigurare CASCO și ai un eveniment în afara teritoriului României, dar optezi pentru reparația în țară –> atunci dosarul se va instrumenta conform fluxului intern.
4. CE ÎNSEAMNĂ UN DOSAR DESCHIS ÎN BAZA POLIȚEI CASCO PENTRU CARE SE ÎNAINTEAZĂ O ACȚIUNE DE REGRES ȘI CE IMPLICĂ?
În cazul în care ai provocat un accident auto soldat cu daune la autovehiculul altui șofer, persoana pe care ai prejudiciat-o are la îndemână două posibilități: fie își recuperează dauna de la asiguratorul nostru RCA, fie pe baza poliței sale CASCO, dacă deține o astfel de poliță. În cazul în care deții o poliță CASCO, îți poți repara autovehiculele în baza acesteia. Astfel, Groupama plătește despăgubirile cuvenite, iar ulterior solicită de la asigurătorul RCA al vinovatului contravaloarea acestor despăgubiri, fie pe cale amiabilă, fie în instanță, dacă există neînțelegeri cu privire la cuantumul datorat sau la condițiile de producere a accidentului. În plus, asigurătorul CASCO se poate îndrepta cu acțiune în regres, pentru a-și recupera despăgubirile plătite, și direct împotriva persoanei vinovate de producerea accidentelor. Avizarea unei daune pe CASCO cu regres se va înregistra în același mod ca și avizarea unui CASCO.
5. CE ÎNSEAMNĂ REPARAȚIE ÎN REGIE PROPRIE VERSUS REPARAȚIA ÎN SERVICE PARTENER?
Reparație în regie proprie: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente și o calculație făcută în prealabil de către inspectorul de daună (bineîntețes, în baza condițiilor contractuale) îți va fi prezentată o ofertă de despăgubire. În situația în care ești de acord cu această ofertă, suma va fi virată în contul tău bancar, urmând ca reparația să fie efectuată în service-ul ales de tine. După efectuarea reparației este necesară o nouă inspecție de risc.
Reparație în service parter: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente, inspectorul de daună te va direcționa către o unitate reparatoare parteneră. Întregul flux și, respectiv, decontarea se vor desfășura direct între Groupama și service-ul respectiv.
6. POT SĂ ÎNCEP REPARAȚIILE IMEDIAT DUPĂ CONSTATAREA EVENIMENTULUI? CU CINE DISCUT TOATE ASPECTELE LEGATE DE REPARAȚIE?
Detaliile despre reparație le discuți întotdeauna cu inspectorul de daună la momentul efectuării constatării.
7. SERVICE-UL A FINALIZAT REPARAȚIA MAȘINII, ÎNSĂ ÎMI SPUNE CĂ ESTE NECESAR ACCEPTUL GROUPAMA PENTRU A PUTEA FINALIZA DEMERSURILE. CUM PROCEDEZ ÎN ACEST CAZ? LA CINE APELEZ?
Într-adevăr, acceptul final pentru plata reparației este transmis de către Groupama și inspectorul lichidator. Termenul de răspuns este de 48 h de la ora primirii solicitării din partea service-ului.
8. MI SE COMUNICĂ CĂ DOSARUL MEU DE DAUNĂ ESTE ÎN ANALIZĂ INTERNĂ. CE ÎNSEAMNĂ ACEST LUCRU ȘI CE AM DE FĂCUT MAI DEPARTE?
Analiza internă presupune efectuarea unor verificări suplimentare privind modul și împrejurările în care s-a petrecut evenimentul care face obiectul dosarului de daună. Aceasta presupune fie verificări și expertize tehnice, fie necesitatea obținerii unor informații (ex.: răspunsuri, adrese oficiale) suplimentare din partea autorităților sau alte entități implicate în dosar. În momentul finalizării acestor analize, vei fi informat de fiecare dată telefonic sau în scris.
9. CE REPREZINTĂ FRANSIZA PE O POLIȚĂ CASCO?
Franșiza este partea de daună suportată de asigurat. Aceasta poate fi stabilită ca sumă fixă sau ca procent din suma asigurată. Polița de asigurare Casco se poate încheia cu aplicarea franșizei la daune parțiale și/ sau a franșizei la daune totale.
Atât în momentul în care ne contactezi telefonic, dar și atunci când înregistrezi dauna, este necesar să cunoști următoarele date: număr poliță, serie șasiu, CNP asigurat sau numărul de înmatriculare (date din talonul mașinii avariate).
2. CUM SE PROCEDEAZĂ DACĂ MAȘINA ESTE DEPLASABILĂ/ NEDEPLASABILĂ?
Dacă automobilul este deplasabil – ne contactezi telefonic -> înregistrezi dauna -> îți comunicăm unde trebuie să te prezinți pentru constatarea daunelor. Ulterior, împreună cu un coleg specializat, decizi unde se va efectua reparația mașinii și primești mai multe detalii despre instrumentarea dosarului.
Dacă automobilul este nedeplasabil – ne contactezi telefonic -> ne comunici service-ul sau locația în care va fi tractată mașina (pentru reparație/ depozitare) -> noi transmitem informațiile către un coleg specializat, urmând ca acesta să te contacteze în termen de 24h/ 48h (în funcție de oraș) pentru a stabili împreună cu tine modul de desfășurare a constatării și detalii despre instrumentarea dosarului.
Automobil nedeplasabil este un automobil ce prezintă avarii majore ce nu permit deplasarea pe propriile roți.
3. CE ÎNSEAMNĂ DOSAR INSTRUMENTAT ÎN BAZA UNEI POLIȚE CASCO INTERN VS. EXTERN?
Dosar Casco intern: dosar pentru care evenimentele s-au petrecut pe teritoriul României, iar întregul proces al instrumentării (constatare daună, reparație auto) se desfășoară la fel;
Dosar Casco extern: dosar pentru care evenimentele s-au petrecut în afara teritoriului României, iar întregul proces al instrumentării (constatare daună, reparație auto) se desfășoară la fel.
În situația instrumentării dosarului de daună în extern – întreg fluxul se va desfășura prin corespondența pe e-mail cu un coleg de daună specializat. Mai exact: ne contactezi telefonic -> ne spui care este evenimentul, daunele și situația mașinii avariate -> primești o listă cu documentele necesare instrumentării dosarului pe adresa de e-mail comunicată în apelul de avizare, după care ții legătura prin e-mail cu inspectorul până la obținerea despăgubirii.
Dacă deții o poliță de asigurare CASCO și ai un eveniment în afara teritoriului României, dar optezi pentru reparația în țară –> atunci dosarul se va instrumenta conform fluxului intern.
4. CE ÎNSEAMNĂ UN DOSAR DESCHIS ÎN BAZA POLIȚEI CASCO PENTRU CARE SE ÎNAINTEAZĂ O ACȚIUNE DE REGRES ȘI CE IMPLICĂ?
În cazul în care ai provocat un accident auto soldat cu daune la autovehiculul altui șofer, persoana pe care ai prejudiciat-o are la îndemână două posibilități: fie își recuperează dauna de la asiguratorul nostru RCA, fie pe baza poliței sale CASCO, dacă deține o astfel de poliță. În cazul în care deții o poliță CASCO, îți poți repara autovehiculele în baza acesteia. Astfel, Groupama plătește despăgubirile cuvenite, iar ulterior solicită de la asigurătorul RCA al vinovatului contravaloarea acestor despăgubiri, fie pe cale amiabilă, fie în instanță, dacă există neînțelegeri cu privire la cuantumul datorat sau la condițiile de producere a accidentului. În plus, asigurătorul CASCO se poate îndrepta cu acțiune în regres, pentru a-și recupera despăgubirile plătite, și direct împotriva persoanei vinovate de producerea accidentelor. Avizarea unei daune pe CASCO cu regres se va înregistra în același mod ca și avizarea unui CASCO.
5. CE ÎNSEAMNĂ REPARAȚIE ÎN REGIE PROPRIE VERSUS REPARAȚIA ÎN SERVICE PARTENER?
Reparație în regie proprie: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente și o calculație făcută în prealabil de către inspectorul de daună (bineîntețes, în baza condițiilor contractuale) îți va fi prezentată o ofertă de despăgubire. În situația în care ești de acord cu această ofertă, suma va fi virată în contul tău bancar, urmând ca reparația să fie efectuată în service-ul ales de tine. După efectuarea reparației este necesară o nouă inspecție de risc.
Reparație în service parter: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente, inspectorul de daună te va direcționa către o unitate reparatoare parteneră. Întregul flux și, respectiv, decontarea se vor desfășura direct între Groupama și service-ul respectiv.
6. POT SĂ ÎNCEP REPARAȚIILE IMEDIAT DUPĂ CONSTATAREA EVENIMENTULUI? CU CINE DISCUT TOATE ASPECTELE LEGATE DE REPARAȚIE?
Detaliile despre reparație le discuți întotdeauna cu inspectorul de daună la momentul efectuării constatării.
7. SERVICE-UL A FINALIZAT REPARAȚIA MAȘINII, ÎNSĂ ÎMI SPUNE CĂ ESTE NECESAR ACCEPTUL GROUPAMA PENTRU A PUTEA FINALIZA DEMERSURILE. CUM PROCEDEZ ÎN ACEST CAZ? LA CINE APELEZ?
Într-adevăr, acceptul final pentru plata reparației este transmis de către Groupama și inspectorul lichidator. Termenul de răspuns este de 48 h de la ora primirii solicitării din partea service-ului.
8. MI SE COMUNICĂ CĂ DOSARUL MEU DE DAUNĂ ESTE ÎN ANALIZĂ INTERNĂ. CE ÎNSEAMNĂ ACEST LUCRU ȘI CE AM DE FĂCUT MAI DEPARTE?
Analiza internă presupune efectuarea unor verificări suplimentare privind modul și împrejurările în care s-a petrecut evenimentul care face obiectul dosarului de daună. Aceasta presupune fie verificări și expertize tehnice, fie necesitatea obținerii unor informații (ex.: răspunsuri, adrese oficiale) suplimentare din partea autorităților sau alte entități implicate în dosar. În momentul finalizării acestor analize, vei fi informat de fiecare dată telefonic sau în scris.
9. CE REPREZINTĂ FRANSIZA PE O POLIȚĂ CASCO?
Franșiza este partea de daună suportată de asigurat. Aceasta poate fi stabilită ca sumă fixă sau ca procent din suma asigurată. Polița de asigurare Casco se poate încheia cu aplicarea franșizei la daune parțiale și/ sau a franșizei la daune totale.