O simpla neatentie la volan poate schimba totul. Fie ca esti tu cel in cauza sau unul dintre angajatii tai, erorile sunt inevitabile. Si cand se intampla, ultimul lucru de care ai nevoie este stresul birocratiei si al costurilor neasteptate. Cu Asigurarea RCA si decontarea directa de la Groupama nu doar ca iti asiguri linistea, dar si eficienta in caz de accident, pentru ca transforma un proces complicat si stresant intr-unul simplu si rapid.
Clauza de decontarea directa inseamna ca daca esti implicat intr-un accident in care nu esti vinovat, Groupama acopera costurile reparatiilor pentru autovehiculul tau direct catre service-ul auto. Noi ne ocupam de toate detaliile, permitandu-ti sa te intorci pe drum cat mai rapid si fara batai de cap. Nu mai trebuie sa astepti ca asigurarea partii vinovate sa se ocupe de despagubiri, si nu va trebui sa avansezi banii din propriul buzunar inainte de a primi despagubirea. Tu si tertii afectati va puteti relua drumul cat mai repede posibil.
Clauza de decontarea directa inseamna ca daca esti implicat intr-un accident in care nu esti vinovat, Groupama acopera costurile reparatiilor pentru autovehiculul tau direct catre service-ul auto. Noi ne ocupam de toate detaliile, permitandu-ti sa te intorci pe drum cat mai rapid si fara batai de cap. Nu mai trebuie sa astepti ca asigurarea partii vinovate sa se ocupe de despagubiri, si nu va trebui sa avansezi banii din propriul buzunar inainte de a primi despagubirea. Tu si tertii afectati va puteti relua drumul cat mai repede posibil.
La Groupama ai beneficii si pentru tine, atunci cand inchei o asigurare RCA
FLEXIBILITATE
- Poti sa alegi pentru ce perioada inchei polita de asigurare.
- In cazul unui accident grav, suna in termen de 48h la Alo Groupama (0374 110 110) si vei primi suportul necesar. Programul Alo Groupama pentru inregistrarea notificarilor de dauna este de luni pana vineri, intervalul orar 8-18 sau daunele pot fi notificare non-stop aici.
- Cu clauza de decontare directa, in cazul in care nu esti vinovat, Groupama se ocupa imediat de despagubiri, astfel incat tu si masina ta sa reveniti pe drum cat mai repede.
Ce se asigura
Sunt incluse in asigurare urmatoarele tipuri de riscuri:
- vatamari corporale sau deces, inclusiv pentru prejudicii fara caracter patrimonial
- pagube materiale
- pagube reprezentand consecinta lipsei de folosinta a vehiculului avariat
- cheltuieli de judecata efectuate de catre persoana prejudiciata
- prejudicii materiale, inclusiv costuri de radiere si inmatriculare, costuri cu taxe de timbru, cheltuieli cu limitarea prejudiciului sau diminuarii valorii vehiculului dupa reparatii, cheltuieli de transport;
- costuri privind readucerea vehiculului in starea dinaintea evenimentului asigurat;
- prejudicii reprezentand consecinta lipsei de folosinta a vehiculului avariat, inclusiv inlocuirea temporara a vehiculului;
- cheltuieli de judecata efectuate de catre persoana prejudiciata.
Limitele de despagubire si informatii despre contractul RCA
Limitele de despagubire sunt stabilite de Autoritatea de Supraveghere Financiara. Pentru accidente produse in afara Romaniei, se aplica legislatia din statul respectiv precum si limitele de despagubire aferente.
Informatiile complete despre contractul RCA le regasesti AICI .
Linkuri legislatie: Legea 132/2017 ; Norma ASF 20/2017 .
Platforma de calcul al tarifului RCA pentru orice categorie de vehicul este disponibila aici.
In cazul in care nu contactezi Groupama in termenul de 10 zile lucratoare menționat mai sus, alocarea BAAR isi inceteaza valabilitatea, iar tu ai posibilitatea sa reiei procedura de alocare de la inceput sau sa inchei contractul RCA pe piata libera.
Contractul RCA pentru un asigurat cu risc ridicat caruia ii este alocat de catre BAAR un asigurator RCA are urmatoarele caracteristici:
a) valabilitate de 12 luni ;
b) plata integrala a primei;
c) limitele teritoriale de acoperire sunt acelea menționate la art.2 pct.18 din Legea nr.132/2017;
d) nu contine clauza de decontare directa si nicio alta acoperire suplimentara peste riscurile si limitele de raspundere reglementate de Legea nr.132/2017.
Informatiile complete despre contractul RCA le regasesti AICI .
Linkuri legislatie: Legea 132/2017 ; Norma ASF 20/2017 .
Platforma de calcul al tarifului RCA pentru orice categorie de vehicul este disponibila aici.
Asiguratii cu risc ridicat conform BAAR
Daca te incadrezi in categoria “asigurat cu risc ridicat” si ai primit mesaj ca ti-a fost alocata societatea Groupama pentru inchierea asigurarii RCA, trebuie ca in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii instiintarii de alocare de la BAAR sa contactezi Groupama la adresa de e-mail: riscridicat@groupama.ro pentru incheierea contractului RCA conform alocarii BAAR.In cazul in care nu contactezi Groupama in termenul de 10 zile lucratoare menționat mai sus, alocarea BAAR isi inceteaza valabilitatea, iar tu ai posibilitatea sa reiei procedura de alocare de la inceput sau sa inchei contractul RCA pe piata libera.
Contractul RCA pentru un asigurat cu risc ridicat caruia ii este alocat de catre BAAR un asigurator RCA are urmatoarele caracteristici:
a) valabilitate de 12 luni ;
b) plata integrala a primei;
c) limitele teritoriale de acoperire sunt acelea menționate la art.2 pct.18 din Legea nr.132/2017;
d) nu contine clauza de decontare directa si nicio alta acoperire suplimentara peste riscurile si limitele de raspundere reglementate de Legea nr.132/2017.
Cum procedezi in cazul unui eveniment asigurat
Întrebări frecvente
1. CE INFORMAȚII TREBUIE SĂ CUNOSC ATUNCI CÂND VREAU SĂ ANUNȚ O DAUNĂ/ ACCIDENT?
Atât în momentul în care ne contactezi telefonic, dar și atunci când înregistrezi dauna, este necesar să cunoști următoarele date:
2. CUM PROCEDEZ DACĂ MAȘINA ESTE DEPLASABILĂ/ NEDEPLASABILĂ?
Clauza de decontare directă poate fi achiziționată doar împreună cu polița de răspundere civilă auto. Serviciul de decontare directă îți este oferit automat însă, achiziția acesteia este opțională. Prin achiziția clauzei de decontare directă, dacă ești implicat într-un accident fără să fii vinovatul, ai posibilitatea să îți repari autovehiculul la propriul asigurator RCA. Ulterior, asigurătorul unde ai încheiată polița cu clauza decontare directă va recupera suma plătită de la asigurătorul șoferului vinovat și nu va fi afectată clasa ta de bonus/ malus.
Prin decontare directă se acordă despăgubiri pentru:
Reparație în regie proprie: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente și o calculație făcută în prealabil, Groupama va emite o ofertă de despăgubire. În situația în care ești de acord cu această ofertă, suma va fi virată în contul tău bancar.
Reparație în service: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente, îți vei alege o unitate service reparatoare (în cazul în care această unitate service este una parteneră Groupama, vei fi îndrumat de către specialistul de constatare). Întregul flux inclusiv decontarea se vor desfășura direct între Groupama și service-ul respectiv.
În cazul în care nu există un protocol de colaborare, responsabilitatea depunerii documentelor de reparație îți aparține.
5. POT SĂ ÎNCEP REPARAȚIILE IMEDIAT DUPĂ CONSTATAREA EVENIMENTULUI? CU CINE DISCUT TOATE ASPECTELE LEGATE DE REPARAȚIE?
Detaliile despre reparație le discuți întotdeauna cu inspectorul de daună la momentul efectuării constatării și cu reprezentantul unității reparatoare după obținerea procesului verbal de constatare.
6. CE DOCUMENTE TREBUIE SĂ AM ATUNCI CÂND DESCHID UN DOSAR DE DAUNĂ RCA ȘI CÂND MĂ PREZINT LA CONSTATARE?
RCA:
În cazul în care reparația se face într-un service care are contract cu Groupama, prețurile părților componente, ale pieselor înlocuitoare, materialelor și manoperei aferente, precum și cele ale echipamentelor suplimentare, care se iau în calcul la stabilirea costurilor reparației autovehiculelor avariate, sunt cele practicate de unitățile reparatoare agreate cu Groupama. Astfel, impactul în prima de asigurare la reînnoire va fi diminuat. De asemenea, reparația într-un service agreat presupune și o garanție a pieselor, dar și a manoperei.
Atât în momentul în care ne contactezi telefonic, dar și atunci când înregistrezi dauna, este necesar să cunoști următoarele date:
- număr poliță RCA Groupama, serie șasiu sau numărul de înmatriculare (date din talonul mașinii avariate)
- data evenimentului
- locul evenimentului
2. CUM PROCEDEZ DACĂ MAȘINA ESTE DEPLASABILĂ/ NEDEPLASABILĂ?
- Dacă automobilul este deplasabil, înregistrezi dauna online/ telefonic și alegi unde să te prezinți pentru constatarea daunelor. Ulterior, împreună cu un reprezentant specializat Groupama, decizi unde se va efectua reparația mașinii și primești mai multe detalii despre instrumentarea dosarului.
- Dacă automobilul este nedeplasabil, ne contactezi telefonic și ne comunici service-ul sau locația în care va fi tractată mașina (pentru reparație/ depozitare). Noi transmitem informațiile către un coleg specializat, urmând ca acesta să te contacteze în termen de 48h pentru a stabili împreună cu tine modul de desfășurare a constatării și detalii despre instrumentarea dosarului.
Clauza de decontare directă poate fi achiziționată doar împreună cu polița de răspundere civilă auto. Serviciul de decontare directă îți este oferit automat însă, achiziția acesteia este opțională. Prin achiziția clauzei de decontare directă, dacă ești implicat într-un accident fără să fii vinovatul, ai posibilitatea să îți repari autovehiculul la propriul asigurator RCA. Ulterior, asigurătorul unde ai încheiată polița cu clauza decontare directă va recupera suma plătită de la asigurătorul șoferului vinovat și nu va fi afectată clasa ta de bonus/ malus.
Prin decontare directă se acordă despăgubiri pentru:
- prejudicii materiale, inclusiv costuri de radiere și înmatriculare, costuri cu taxe de timbru, cheltuieli cu limitarea prejudiciului, dovedite cu acte, cheltuieli aferente diminuării valorii vehiculului după reparații, dovedite cu acte sau expertiză
- costuri privind readucerea vehiculului în starea de dinaintea evenimentului asigurat, dovedite cu documente emise prin sisteme specializate sau documente emise în condițiile legii
- prejudicii reprezentând consecința lipsei de folosință a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a vehiculului, pe baza opțiunii persoanei prejudiciate
- cheltuieli de judecată efectuate de către persoana prejudiciată sau cheltuieli aferente în cazul soluționării alternative a litigiului dacă soluția este favorabilă persoanei prejudiciate
- cheltuieli legate de transportul vehiculului avariat, aparținând terțului păgubit, de la locul accidentului la locația în care se găsește centrul de constatare daune, la unitatea reparatoare aleasă de păgubit în vederea reparării vehiculului, cel/ cea/ mai apropiat/ apropiată de locul producerii accidentului sau de domiciliul persoanei prejudiciate, după caz, dacă respectivul vehicul nu se mai poate deplasa prin mijloace proprii, iar asigurătorul nu asigură transportul.
- accidentele auto se produc pe teritoriul României;
- vehiculele implicate în accidentele auto sunt înmatriculate în România;
- prejudiciile sunt produse exclusiv vehiculelor;
- ambele vehicule implicate în accidentul auto au asigurare RCA valabilă la data producerii evenimentului. Valabilitatea polițelor RCA se face prin consultarea bazei publice de date CEDAM.
Reparație în regie proprie: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente și o calculație făcută în prealabil, Groupama va emite o ofertă de despăgubire. În situația în care ești de acord cu această ofertă, suma va fi virată în contul tău bancar.
Reparație în service: după efectuarea constatării, în funcție de daunele existente, îți vei alege o unitate service reparatoare (în cazul în care această unitate service este una parteneră Groupama, vei fi îndrumat de către specialistul de constatare). Întregul flux inclusiv decontarea se vor desfășura direct între Groupama și service-ul respectiv.
În cazul în care nu există un protocol de colaborare, responsabilitatea depunerii documentelor de reparație îți aparține.
5. POT SĂ ÎNCEP REPARAȚIILE IMEDIAT DUPĂ CONSTATAREA EVENIMENTULUI? CU CINE DISCUT TOATE ASPECTELE LEGATE DE REPARAȚIE?
Detaliile despre reparație le discuți întotdeauna cu inspectorul de daună la momentul efectuării constatării și cu reprezentantul unității reparatoare după obținerea procesului verbal de constatare.
6. CE DOCUMENTE TREBUIE SĂ AM ATUNCI CÂND DESCHID UN DOSAR DE DAUNĂ RCA ȘI CÂND MĂ PREZINT LA CONSTATARE?
RCA:
- Buletin, permis conducator auto, talon în original auto păgubit
- Copie carte de identitate a mașinii păgubitului
- Împuternicire notarială proprietar păgubit (dacă este cazul) sau prezența acestuia
- Împuternicire de reprezentare proprietar păgubit (dacă este cazul) în caz PJ
- Formular de constat amiabil și copie după documentele vinovatului: buletin, permis, talon, RCA, PV poliție și autorizație de reparație
- Buletin, permis, talon în original ale asiguratului/ șoferului
- Copie RCA asigurat + Copie cartea mașinii
- Împuternicire proprietar (dacă este cazul) sau prezența acestuia
- Formular de constat amiabil și copie după documentele vinovatului: buletin, permis, talon, RCA, PV poliție și autorizație de reparație
În cazul în care reparația se face într-un service care are contract cu Groupama, prețurile părților componente, ale pieselor înlocuitoare, materialelor și manoperei aferente, precum și cele ale echipamentelor suplimentare, care se iau în calcul la stabilirea costurilor reparației autovehiculelor avariate, sunt cele practicate de unitățile reparatoare agreate cu Groupama. Astfel, impactul în prima de asigurare la reînnoire va fi diminuat. De asemenea, reparația într-un service agreat presupune și o garanție a pieselor, dar și a manoperei.