Programul de internship “Academica” ofera posibilitatea de a-ti face debutul in cariera in cadrul unei companii dinamice si de incredere
“Programul de Internship Academica a fost o experienta placuta alaturi de o echipa care mi-a oferit in permanenta suport, o perioada in care am acumulat noi cunostinte printr-o diversificare graduala a activitatilor desfasurate si in acelasi timp un pas spre o cariera intr-o companie de referinta pentru piata asigurarilor din Romania.”
Ramona Coca (stagiar Control si Antifrauda)
“Stagiul de internship la Groupama a fost cu siguranta cea mai valoroasa experienta de invatare si dezvoltare de care am avut parte pana acum. Mediul de lucru dinamic alaturi de profesionalismul si implicarea tuturor colegilor din echipa au facut ca aceasta experienta sa fie debutul profesional pe care mi-l doream.”
Sinziana Lacatusu (stagiar Centru Relatii Clienti)
“Cu ocazia internship-ului organizat de Groupama am avut ocazia sa cunosc specialisti cu experienta in asigurari, care m-au acceptat in echipa si care au fost rabdatori sa ma initieze explicandu-mi ca unui invatacel fiecare formula, notiune si aplicatie. Desi nu eram straina acestui domeniu, am invatat ca acele cunostinte dobandite pe bancile facultatii nu reprezinta decat o mica parte din ceea ce inseamna asigurarile.
Notiunile teoretice isi gasesc aplicabilitate in practica, dar nu intotdeauna asa cum ne-au fost transmise. In fiecare zi am invatat lucruri interesante, nu au lipsit nici provocarile dar acestea nu au facut decat sa ma determine sa ma implic si mai mult in activitate. De asemenea, faptul ca inca de la inceput am format o legatura stransa cu ceilalti stagiari implicati in proiect m-a ajutat sa ma adaptez mai usor unui mediu nou.”
Ana Maria Tronciu ( stagiar Tarifare si Dezvoltare Produse)
“Programul de Internship Academica a fost pentru mine primul pas catre o cariera, oricare ar fi ea. De cand am terminat facultatea si am inceput sa caut un loc de munca, am vazut ca peste tot se cerea experienta, un fel de cerc vicios: nu te poti angaja pentru ca nu ai experienta si nu poti capata experienta pentru ca nu te poti angaja.
Aici ni s-a dat o sansa sa incepem de undeva, sa invatam, sa vedem ce ni se potriveste si ce nu si pot spune ca acum, dupa 6 luni de internship si o luna de la prelungirea contractului in regim full-time, sunt multumita de primul meu loc de munca. Am intalnit oameni amabili, o echipa buna si un manager pentru care imi place sa lucrez, lucru important din punctul meu de vedere. Per total este un program pe care l-as recomanda.”
Izabela Paraschiv ( stagiar Norme si Conditii)
Recrutarea, selectia si mobilitatea interna au la baza nevoile de business ale companiei și apeleaza la instrumente profesioniste de selectie bazate pe bunele practici in domeniu
Groupama Asigurari isi propune sa conduca procese de recrutare si selectie bazate exclusiv pe merit pentru a ocupa posturile din cadrul companiei cu persoanele cele mai calificate pentru pozitia respectiva.
Procedura de recrutare si selectie are urmatoarele obiective principale:
- Sa creeze un cadru care sa profesionalizeze aceasta activitate
- Sa permita o utilizare optima a competentelor existente si angajarea persoanelor potrivite pe posturile disponibile
- Sa creeze un mediu organizational in care angajatilor li se ofera posibilitati de mobilitate in cadrul companiei
- Sa contribuie la imbunatatirea imaginii de angajator a companiei noastre, care doreste sa ramana competitiva pe o piata extrem de dinamica
Programul de recomandari interne
In contextul unui mediu de piata concurential dar si limitat din punct de vedere al resurselor umane specializate, nevoia de a diversifica canalale de recrutare pentru acoperirea pozitiilor disponibile si pentru atragerea celor mai talentati candidati din piata este evidenta. Astfel, programul de recomandari interne este metoda de recrutare pe care compania noastra o utilizeaza pentru a identifica potentiali candidati prin intermediul angajatilor proprii.
Acest program are scopul de a incuraja angajatii sa identifice si sa recomande potentiali candidati din cadrul propriilor retele sociale si profesionale pentru posturile disponibile in cadrul companiei. Angajatii sunt incurajati sa participe la acest program prin intermediul unor recompense, conform schemei de bonusare agreata pentru acest program.
Procesul de recrutare prin recomandari interne este conceput in acord cu nevoile strategice si de moment ale companiei in vederea realizarii obiectivelor prestabilite.
Familiarizarea noilor angajati cu mediul de lucru Groupama este ghidata de procedura de inductie
Procesul de selectie este doar inceputul unei relatii de colaborare dintre angajat si companie, iar succesul acestei relatii depinde si de felul cum noul angajat este integrat in organizatie, pe post. Urmatorul pas, dupa finalizarea procesului de selectie si incheierea contractului de munca, este orientarea sau inductia noilor angajati.
Familiarizarea noilor angajați cu mediul de lucru Groupama este ghidata de procedura de inductie
Scopul acestui proces este ca noul angajat sa simta ca integrarea lui in cadrul companiei este facilitata, sa cunoasca care sunt asteptarile din partea companiei si care sunt resursele puse la dispozitie pentru indeplinirea obiectivelor si sarcinilor postului.
Solutiile de invatare si dezvoltare sunt adapatate nevoilor individuale de dezvoltare, tin cont de obiectivele stabilite si urmaresc dezvoltarea potentialului angajatilor
Solutiile de invatare se concentreaza pe dezvoltarea si imbunatatirea competentelor si comportamentelor necesare fiecarui angajat si echipei din care face parte, cu scopul cresterii capacitatii de a obtine rezultate performante.
Abordarea noastra porneste de la urmatoarele principii:
- Invatarea este un proces individual care depinde de gradul de implicare al fiecaruia;
- Invatarea este legata direct de imbunatatirea performantei;
- 70% din invatare se petrece la locul de munca, prin urmare fiecare dintre noi are un rol in dezvoltarea sa si a celorlalti;
- 20% din invatare se petrece prin interactiune, de aceea este important sa impartasim cunostintele si experienta noastra profesionala cu ceilalti;
- 10% din invatare se intampla prin participarea la cursuri.
Cu titlu de exemplu mai jos gasiti cateva programe de invatare si dezvoltare:
- Programul de accelerare a performantei in vanzari care se adreseaza angajatilor din Divizia Vanzari (directori de agentii, inspectori de asigurare);
- Programul “Pregatiri pentru success” care se adresează angajatilor nou promovati intr-o pozitie de management;
- Programul de Leadership Development care vizeaza dezvoltarea urmatoarelor competente: Agilitate, Orientare spre rezultate, Orientare Colaborativa, Managementul echipei, Dezvoltarea oamenilor, Project management;
- „Academia de Vanzari” este destinata noilor Inspectori Asigurari Vanzari si are ca scop crearea unui cadru propice invatarii si dezvoltarii cunostinţelor si abilitatilor necesare desfasurarii activitatii;
- Programului de “Mentorat” al carui scop este integrarea facila a Inspectorilor Asigurari Vanzari Juniori nou angajati in cadrul agentiei de vanzari si oferirea de suport constant in perioada de inductie.
Procesul de management al performantei ofera un cadru sistematic de stabilire de obiective, evaluare periodica și identificare a nevoilor de interventie
Pentru a masura performanţa fiecaruia dintre noi si pentru a acorda recompense pe masura performantelor individuale obtinute folosim Sistemul de Management al Performantei. Acest sistem constituie un proces strategic, de crestere a performantelor organizatiei prin performantele oamenilor si prin dezvoltarea si recompensarea celor care contribuie individual sau în cadrul echipei la dezvoltarea companiei noastre.
In cadrul companiei noastre performanta este definita in termeni de :
- Rezultate cu rolul de a evidentia contributia fiecarui angajat la indeplinirea obiectivelor strategice la nivel de companie
- Obiective de performanta prin care se asigura alinierea eforturilor tuturor angajatilor intr-o directiva comuna stabilita la nivel de companie
- Competente care exprima modul in care angajatul obtine rezultatele si in care acesta relationeaza cu organizatia
Ne mandrim cu “Campionii” nostri pe care ii apreciem și motivam prin programe de recunoastere profesionala
Programele de recunoastere au fost lansate cu scopul de a identifica, dezvolta si retine talentele in cadrul companiei. Talentele, în ideea acestui program, sunt persoanele care, pe langa rezultatele bune obtinute, demonstreaza si comportamente care sustin valorile companiei – angajament organizational, orientare catre client, colaborare si responsabilitate.
Prin intermediul acestui program compania doreste:
- sa ofere o motivatie, in principal non-materiala, si o recunoastere eficienta acelor angajati care demonstreaza competente deosebite in scopul retentiei lor in companie;
- sa identifice talente, in special in ariile neacoperite inca de Managementul Talentelor.
Etapele programelor de recunoastere sunt urmatoarele:
- agrearea criteriilor de selecţie a Campionilor
- reconfirmarea/ identificarea si validarea Campionilor
- creionarea acţiunilor programelor
- comunicarea programului catre organizatie
- implementarea programelor
- monitorizarea programelor
Dezvoltarea profesionala si cea a carierei sunt incurajate prin managementul talentelor, consiliere de cariera și politica de transfer și promovare
a. Managementul Talentelor
Managementul Talentelor este un set integrat de activitati prin care organizatia se asigura ca atrage, retine, motiveaza si dezvolta oamenii talentati de care are nevoie in prezent si in viitor pentru a raspunde nevoilor de business.
Sistemul se bazeaza pe valorile companiei: proximitate, responsabilitate si solidaritate.
Beneficii pentru principalele parti implicate sunt urmatoarele:
Beneficii pentru angajaţi- Ofera angajatilor oportunitatea de dezvoltare a carierei, ghideaza si incurajeaza angajatii spre o cariera de succes in acord cu potentialul si aspiratiile lor
- Incurajeaza obtinerea performantelor, oferind oportunitati sporite angajatilor cu potenţial ridicat
- Imbunatateste abilitatea angajatilor de a se adapta cerintelor in schimbare
- Ofera recompense non-materiale angajatilor care intra in bazinul de talente (vizibilitate, implicare in proiecte importante, recunoastere)
Beneficii pentru manageri
- Sistemul sprijina managerii in identificarea si dezvoltarea persoanelor cheie/talentelor din structura coordonata/companie
- Asista managerii in alinierea asteptarilor angajatilor cu obiectivele companiei
Beneficii pentru companie
- Evaluarea riguroasa a competentelor si performantelor angajatilor, ca parte a Managementului Talentelor, ofera posibilitatea distribuirii acestora in posturile in care pot sa realizeze maximumul de productivate si contributie
- Procesul de Management al Talentelor identifica nevoi si dezvolta abilitati si competente cheie pentru actualii si viitorii leaderi, in acord cu valorile si cultura dorita in cadrul companiei
b. Consiliere de cariera
Scopul programului de Consiliere de Cariera în Groupama Asigurari este de a contribui la:
- Cresterea nivelului de informare si constientizare al angajatilor cu privire la oportunitatile de dezvoltare a carierei pe care compania le poate oferi
- Constientizarea nivelului actual de dezvoltare a competentelor si a carierei
- Constientizarea rolului pe care angajatii il au in implementarea propriului plan de cariera
Obiectivele programului de consiliere de cariera sunt:
- Identificarea si constientizarea angajatului asupra nivelului de dezvoltare de cariera in care se afla
- Clarificarea intereselor profesionale ale angajatului (arii de activitate preferate, domenii de interes)
- Descoperirea potentialului angajatului catre anumite perspective actuale si viitoare de evolutie in cariera
- Informarea angajatului asupra perspectivelor actuale si viitoare de evolutie in cariera
- Informarea angajatului asupra caracteristicilor anumitor posturi/domenii existente in companie care prezinta interes pentru acesta
- Sprijinirea angajatului in stabilirea unui plan de cariera si constientizarea acestuia asupra rolului decisiv pe care il are in implementarea acestui plan