
Când situațiile neprevăzute par că sunt la ordinea zilei, ca proprietar de locuință, poți avea grija că te poți confrunta cu incidente neplăcute oricând. O asigurare de locuință, însă, te poate ajuta să soluționezi situațiile sensibilie și neașteptate, de la inundații la defecțiuni electrice sau furturi și vandalism.
În momente stresante, ai nevoie de un proces simplu și clar cu asigurătorul. Pentru a gestiona eficient daunele, indiferent de tipul asigurării, Groupama îți oferă soluții rapide, inclusiv serviciul Video Asist, care permite raportarea imediată a daunelor de pe telefon.
Ghidul nostru complet îți va arăta cum să gestionezi fiecare aspect al daunelor locuinței, de la notificare până la soluționare, asigurându-te că te simți pregătit pentru orice situație.
În acest ghid vei afla despre:
- Ce trebuie să faci în caz de daună acasă?
- Documentele necesare pentru dosarul de daună
- Procesul de despăgubire rapidă
- Procesul de autoconstatare
- Procesul de videoconstatare cu Video Asist
- Procesul de constatare pe teren
- Asistența tehnică de urgență „Acasă”
- Răspunsuri pentru întrebări frecvente
Ce trebuie să faci în caz de daună acasă?
Dacă vrei să soluționezi o daună apărută în locuința ta, va trebui să urmezi următorii pași:
- Anunţă autorităţile competente în cazul unui incendiu, furt sau alt eveniment major.
- Limitează paguba, oprind alimentarea cu apă în cazul inundaţiei în apartament, a curentului electric în cazul unei probleme electrice, iar, dacă se sparge un geam, montează o folie sau acoperă elementul avariat cu o protecţie până la efectuarea reparaţiei propriu-zise sau până la intervenţia specializată. Pagubele apărute după eveniment, din cauza faptului că nu s-au luat măsuri de limitare a acestora nu pot fi despăgubite.
- Notifică dauna apelând numărul de telefon 0374 110 110, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00-18:00, sau accesând secţiunea Notifică dauna de pe site-ul nostru, în maxim 48 de ore de la petrecerea acesteia.
Variante de constatare a daunelor
Pentru notificare, poți să alegi una din patru opțiuni, în funcţie de tipul evenimentului, de valoarea estimată a pagubei și de accesul la aplicaţii și sisteme tehnice:
- Despăgubire rapidă: Dacă evenimentul pe care l-ai întâmpinat a produs daune până în 3.500 de lei, poți folosi un proces mai rapid de despăgubire, în urma unei discuții telefonice cu un consultant Groupama la maxim o zi de la înregistrarea notificării de daună vei primi banii în cont.
- Autoconstatare: Utilizabilă pentru evenimente precum fenomenele termice, defectarea centralelor termice, inundațiile de la vecini, avarierea geamurilor sau avariile accidentale, unde valoarea daunelor este mai mică de 8.000 de lei. Prin această metodă vei instrumenta dosarul cu ajutorul e-mailului, realizând poze daunelor și trimițându-le pe e-mail către noi.
- Videoconstatare cu ajutorul aplicaţiei Video Asist: Presupune utilizarea funcţiilor de bază ale unui smartphone, accesul la o conexiune bună la internet și un telefon sau tabletă care poate suporta instalarea unei aplicaţii de transmitere video prin care vei comunica cu unul dintre colegii noștri care va realiza fotografiile cu ajutorul tău.
- Constatare clasică: Este varianta în care un inspector de daună va veni la tine acasă pentru a constata daunele soldate.
Documente necesare pentru deschiderea dosarului de daună
Indiferent de modul în care vei decide să se efectueze constatarea și evaluarea daunei, va fi necesar să ne pui la dispoziţie câteva documente esenţiale:
- Formular înștiinţare de daună/formular notificare daună
- Act de identitate (Cartea de identitate/buletin de identitate) al asiguratului sau al împuternicitului (inclusiv documentul de împuternicire)
- Copia actului doveditor al proprietăţii (contract vânzare – cumpărare/extras de carte funciară/contract închiriere/altele)
- Schiţa imobilului asigurat
- Documentele emise de autorităţi pentru cazurile menţionate mai sus
- În cazul daunelor centralelor termice (pe lângă actele doveditoare ale reviziei periodice ale centralei) sau ale aparaturii electrice, e necesar ca asiguratul să solicite un proces verbal (diagnoza din care să reiasă cauzele producerii avariilor și costul de repunere în funcţiune) de la un service autorizat
- Numărul înscris pe poliţa de asigurare
Despăgubire rapidă pentru daune mai mici de 3.500 de lei
În cazul producerii unor evenimente neprevăzute a căror valoare este de până în 3.500 de lei, îți punem la dispoziție și un proces de despăgubire rapidă.
Iată ce ai de făcut:
- Notifică-ne legat de dauna soldată.
- Răspunde întrebărilor referitoare la modul în care s-a produs evenimentul.
- La finalul discuției, reprezentantul Groupama îți va comunica oferta de despăgubire.
- Dacă accepți oferta, vei primi banii pe loc sau în maxim o zi de la acceptarea ofertei de despăgubire
Procesul de autoconstatare: Ce ai de făcut?
Aceștia sunt pașii pentru a efectua constatarea unei daune în căminul tău:
- Notifici dauna online pe site-ul nostru sau suni la 0374 110 110, numărul nostru dedicat. În cazul notificării online, dacă alegi autoconstatarea daunelor, vei primi pe adresa de e-mail o confirmare a înregistrării dosarului și lista cu documentele necesare pentru autoconstatare. Vei primi apoi un link prin care ne poţi transmite documentele și fotografiile.
- Fotografiezi elementele afectate. Fotografiile sunt elemente obligatorii pentru autoconstatare, reprezentând un criteriu pentru evaluarea daunei.
- Ne transmiţi fotografiile și documentele solicitate la link-ul primit.
- Îţi dai acordul pentru devizul final.
Ce avem noi, ca asigurători, de făcut?
- Îţi oferim câteva detalii despre autoconstatare și îţi transmitem pe e-mail lista documentelor necesare pentru instrumentarea dosarului de daună, în funcţie de evenimentul petrecut și link-ul unde poţi încărca documentele și imaginile solicitate.
- Analizăm informaţiile primite.
- Dacă ești de acord cu devizul, în maximum 48 de ore de la transmiterea ultimului document solicitat pe e-mail, îţi virăm banii în cont.
Procesul de videoconstatare cu ajutorul aplicaţiei Video Asist
Serviciul de constatare prin asistenţă video este o modalitate simplă și rapidă de constatare a daunelor, cu ajutorul aplicaţiei Video Asist, instalate direct pe telefonul tău mobil. Astfel, procesul de constatare se va realiza într-un timp mai scurt și fără costuri sau deplasări suplimentare.
În ce cazuri poți folosi videoconstatarea?
Serviciul Video Asist este utilizat pentru constatarea daunelor când accesul la obiectul avariat este facil și ai conexiune bună la internet. În aceste cazuri, vei inspecta obiectul avariat efectuând o transmisiune video cu ajutorul propriului telefon, fiind ghidat în timp real de un reprezentant Groupama. Videoconstatarea este disponibilă și pentru avarii de interior ușor observabile, cum sunt, spre exemplu, inundaţiile ca urmare a avariilor la instalaţii sau avarierea geamurilor.
Cum folosești Video Asist pentru constatare?
Iată cum poți folosi aplicația Video Asist pentru notificarea daunei și soluționarea dosarului:
- Notifici dauna: O poți face la Centrul de Servicii Clienţi AloGroupama, la numărul dedicat 0374 110 110, unde vei fi programat pentru constatare și vei primi un e-mail care va conţine lista documentelor necesare pentru notificarea daunei și link-ul pentru descărcarea și instalarea aplicaţiei.
- Intri în legătură cu inspectorul de daună: Vei intra în legătură cu inspectorul de daună prin intermediul aplicaţiei instalate pe telefon și obţii constatarea daunei în timp record.
De ce ai nevoie pentru a beneficia de serviciul Video Asist?
Pentru a folosi Video Asist, vei avea nevoie de un telefon cu sistem de operare Android sau IOS, care să îţi permită să descarci, să instalezi și să utilizezi aplicaţia, de semnal bun și conexiune bună la internet și de toate documentele solicitate. Serviciul Video Asist este opţional și funcţionează în paralel cu serviciul de constatare la faţa locului.
Procesul de constatare pe teren: Ce ai de făcut?
În cazul în care apare o daună în locuința ta și aceasta este acoperită de poliţa de asigurare conform condițiilor contractuale, trebuie să urmezi pașii de mai jos:
- Anunţă autorităţile competente, după caz, Poliţia, Inspectoratul Teritorial pentru Situaţii de Urgenţă, Administraţia Naţională de Meteorologie sau Institutul Central de Fizică - Centrul de Fizică a Pământului și Seismologie.
- Solicită autorităților întocmirea actelor referitoare la cauzele și împrejurările producerii evenimentului asigurat.
- Ia măsurile necesare pentru limitarea pagubei.
- Informează-ne legat de evenimentul petrecut sunând la AloGroupama (0374 110 110) sau accesând acest link pentru daunele înregistrate în baza Asigurării locuinţei cu extra acoperiri.
- Un reprezentant Groupama te va contacta și veţi stabili împreună data când se poate efectua constatarea daunei.
- Vei primi pe e-mail necesarul de documente în cel mult 3 zile după constatarea daunei.
- Depune documentele necesare. La 3 zile după depunere, în funcţie de varianta de calcul pentru care ai optat, vei primi oferta de despăgubire.
- Urmează să primești banii în cont, în termen de 15 zile, după depunerea la dosar a ultimului document solicitat de către inspectorul de daune.
Asistența tehnică de urgență „Acasă”
Asigurarea facultativă a locuinței cu extra acoperiri îți permite să accesezi și clauza suplimentară de asistență tehnică de urgență „Acasă”, prin intermediul căreia un specialist poate veni la tine acasă în regim de urgență pentru a remedia avaria.
Care sunt avariile care se încadrează în asistența de urgență?
Asistența de urgență este disponibilă în cazul în care ai întâmpinat unul din următoarele evenimente:
- Avariile la ţevi sau conducte de apă (sparte, fisurate) care nu sunt îngropate în șapă, perete sau mască. Se aplică și pentru conducte de alimentare cu apă, conducte de canalizare sau ţevi de la sistemul de încălzire (cu excepţia centralelor termice).
- Probleme cu accesul în locuinţă, inclusiv ruperea cheilor în yală, blocarea yalei sau pierderea cheilor.
- Probleme de natură electrică, cum ar fi scurtcircuitul, supratensiunea și alte fenomene apărute în urma producerii acestora, spre exemplu incendiile. Dacă din diverse motive ai luat legătura cu furnizorul de electricitate autorizat și ţi s-a comunicat că nu intervine cu o echipă specializată, poţi apela la asistenţa de urgenţă.
- Probleme cu instalaţiile de gaze, cum ar fi scurgerile de gaze sau riscurile de explozie. Dacă ai luat legătura cu furnizorul de gaz și ţi s-a comunicat că nu intervine cu o echipă specializată, poţi apela la asistenţa de urgenţă.
- Evenimente legate de acoperiș (onduline/tablă/ţiglă) și intervenția în scopul limitării pagubei prin acoperirea zonei afectate cu o folie de protecţie, după încetarea furtunii sau ploii. În situaţiile excepţionale în care în zonele afectate de calamităţi naturale autorităţile nu ne permit accesul, intervenţia de urgenţă nu poate fi efectuată.
- Problemele cu instalaţiile de încălzire sau centralele termice, în caz de suprapresiune, suprasarcină, explozii produse în interiorul instalaţiilor, defecţiuni, pene de curent sau fisuri ale instalaţiilor. Prima măsură care se impune este deconectarea instalaţiei de la sursele de apă, electricitate sau gaz. Dacă din diverse motive nu poţi face singur deconectarea, poţi apela la asistenţa de urgenţă. Nu se poate interveni de urgenţă în cazul în care produsul este în garanţie.
- Ferestre sparte (sticlă sau termopan) care dau în exterior sau interior, dacă afectează temperatura interioară.
Asigură-ți liniștea și continuitatea în căminul tău!
Este important să fii pregătit pentru eventuale daune ale locuinței, știind că Groupama oferă soluții rapide și fără bătăi de cap. O asigurare nu este doar o necesitate, ci și o sursă de liniște, iar alegând Groupama, beneficiezi de încredere și un proces simplu de despăgubire.
Suntem recunoscuți pentru numărul redus de plângeri și pentru inovația noastră, serviciul Video Asist, care îți permite să comunici imediat daunele în timp real, direct prin telefon. Suntem aici pentru a face ca experiența ta cu asigurările de locuință să fie fără griji, să îți fim alături atunci când ai nevoie cel mai mult.
Află mai multe despre asigurările de locuințe și cum s-o alegi pe cea potrivită – vei găsi și informații cheie despre asigurările noastre pentru locuințe, concepute pentru a suplini nevoile oricărui proprietar de locuință. Cu Groupama, poți sta mereu liniștit că orice se va întâmpla, există o soluție.
Pentru orice nelămuriri sau informații suplimentare, te rugăm să ne contactezi online sau la numărul AloGroupama, 0374 110 110.
Întrebări frecvente despre procesul de soluționare a daunelor
Cum procedez după ce am notificat evenimentul în call center? În cât timp sunt contactat?
Dacă optezi pentru autoconstatare, vei primi pe e-mail lista documentelor necesare, iar toată corespondența cu inspectorul de daună se va desfășura pe e-mail. După completarea dosarului, vei primi oferta de despăgubire, iar plata se va face în 24 de ore dacă ai un cont bancar. În caz contrar, vei fi contactat pentru ridicarea banilor din casieriile BRD.
Dacă optezi pentru constatarea la fața locului, vei fi contactat în cel mult 2 zile lucrătoare pentru stabilirea datei. La constatare, reprezentantul Groupama va fotografia dauna și va solicita documentele necesare. După analiză, vei primi oferta, iar plata se va face în 15 zile lucrătoare prin transfer bancar sau prin casieriile BRD, conform aceleiași proceduri.
Cum procedez dacă nu am toate documentele specificate în lista celor necesare pentru instrumentarea dosarului? Cu ce pot înlocui adeverinţa de la asociaţia de proprietari?
Din lista de documente solicitate le vei transmite în primul rând pe cele pe care le deţii, iar pentru cele care nu sunt în posesia ta vei comunica inspectorului de daună motivul - fie telefonic, fie pe e-mail, în funcţie de modalitatea de comunicare aleasă.
Ce se întâmplă după ce înregistrez evenimentul? În mediul online sau pe site? Ce am de făcut în continuare?
Pașii sunt diferiţi în funcţie de varianta de instrumentare selectată:
- Dacă ai optat pentru procesul de despăgubire rapidă, va trebui să ai o discuție telefonică la maxim o zi de la înregistrarea evenimentului. Odată ce vei răspunde unor întrebări despre modul în care s-a produs evenimentul, vei primi, la finalul apelului, o ofertă de despăgubire.
- Dacă optezi pentru Autoconstatare, vei primi pe e-mail lista documentelor necesare, iar toată corespondența cu inspectorul de daună se va face tot pe e-mail. După completarea dosarului și acceptarea despăgubirii, plata se efectuează în 24 de ore dacă ai cont bancar sau prin casieriile BRD, unde vei fi contactat pentru ridicarea banilor.
- Dacă alegi constatarea la fața locului, vei fi contactat în 24 de ore pentru stabilirea datei. Reprezentantul Groupama va fotografia dauna și va solicita actele necesare. După analiză, vei primi oferta, iar plata se va face în 15 zile lucrătoare prin transfer bancar sau, dacă nu ai cont, prin casieriile BRD.
Pot să încep reparaţiile imediat după anunţarea evenimentului? Dacă da, de ce lucruri trebuie să ţin cont/ce trebuie să am în vedere?
Îţi recomandăm să iei legătura cu inspectorul de daună sau cu constatatorul alocat. Dacă este însă o urgenţă, reparaţia poate începe, dar te rugăm să efectuezi fotografii înainte de a începe reparaţia, pentru a se putea vedea daunele, dar și în timpul efectuării reparaţiei. De asemenea, este important să păstrezi toate bonurile/facturile/chitanţele aferente materialelor/lucrării. În măsura în care este posibil, te rugăm să păstrezi și bunurile afectate (exemplu: ţiglă, parchet etc.) până când vei fi contactat de reprezentantul Groupama.
De unde obţin procesul verbal de constatare în cazul unei probleme cu centrala termică/instalaţii electrice etc.?
Procesul verbal de constatare se va obţine de la o firmă autorizată pentru a efectua reparaţiile acestor bunuri – nu este obligatoriu să contactezi o anumită firmă.
Am înregistrat notificarea și, de atunci, nu mai știu nimic de dosar. Unde mă interesez care e stadiul acestuia?
După notificarea dosarului de daună vei primi un e-mail cu numărul de dosar. Ulterior, vei fi anunţat tot pe email atunci când dosarul este alocat spre constatare. După acest moment, un reprezentant Groupama te va contacta și veţi stabili de comun acord data când se va efectua constatarea. După efectuarea constatării, detalii despre dosarul de daună se obţin apelând numărul dedicat clienţilor 0374 110 110, unde îţi vor fi oferite informaţiile regăsite la dosar sau poţi lua legătura cu inspectorul de daună pentru a solicita detalii, când este cazul.
În cât timp se soluționează un dosar de daună?
Indiferent de varianta aleasă, termenul este influenţat, în primul rând, de perioada în care ne vei transmite setul complet de documente necesare instrumentării dosarului. La acest termen se adaugă apoi durata necesară instrumentării, care la rândul ei poate să difere de la caz la caz.
În cazul în care deţii un cont bancar, plăţile se efectuează mai rapid:
- în termen de 24 de ore de la primirea declaraţiei de acceptare a despăgubirii completată corect, în cazul în care soluţia de instrumentare aleasă a fost autoconstatarea.
- în termen de 15 zile în cazul în care soluţia de instrumentare aleasă a fost prezenţa inspectorului la faţa locului sau videoconstatarea.
Dacă nu ai un cont bancar, plata se va efectua prin casieriile BRD și vei fi contactat de către un reprezentant al biroului relaţii clienţi pentru a ţi se comunica data când vei putea să mergi pentru a ridica banii.
Am nevoie urgentă de constatare pe teren, dar am optat iniţial pentru autoconstatare – cui îi transmit solicitarea?
Depinde de momentul în care vrei să schimbi opţiunea. Poţi să iei legătura cu inspectorul lichidator (dacă dosarul a fost alocat și ai primit o notificare în acest sens) sau notifică în call center la numărul dedicat clienţilor 0374 110 110, iar reprezentanţii noștri vor direcţiona solicitarea ta către inspectorul dedicat pe teren.
Trebuie să efectuez reparaţiile cu o anumită firmă, îmi recomandaţi dvs. pe cineva? Dacă cel care îmi efectuează reparaţia nu îmi eliberează factură, cum procedez?
În acest moment, facem eforturi pentru a găsi o reţea de reparatori de încredere pe care să o putem recomanda. Până atunci, lucrarea se poate efectua cu orice firmă, important este să se depună la dosar toate documentele justificative (bonurile/facturile/devizele aferente). În funcţie de aceste documente și în baza cotaţiilor de preţ pentru materialele și serviciile accesate, se va face calculul sumei de despăgubire.
Cum procedez ca vecinul să nu fie afectat când îmi deschid dosar de daună, în cazul în care am achiziţionat clauza de renunţare la regres?
Notificarea daunei este înregistrată mereu de către partea asigurată, apoi, în funcţie de tipul evenimentul și al riscului inclus pe poliţă, se pot începe acţiunile de regres.
În cazul în care nu este achiziţionată clauza de renunţare la regres, se va face regres către partea vinovată (dacă există) de producerea daunei (vecin, asociaţie de proprietari/locatari etc.)
Îmi crește prima de asigurare dacă am daune?
Pe poliţa facultativă Alexa prima va crește în funcţie de valoarea daunei, însă procentul de creștere a primei va putea fi calculat doar la reînnoirea poliţei, în funcţie de istoricul tău și ţinându-se cont de toate dosarele de daună instrumentate și finalizate. Pentru contractele anexate creditelor bancare, prima de asigurare rămâne neschimbată pe toată perioada de valabilitate a acestora și, implicit, a poliţei de asigurare.