Prima pagina Ghiduri informative Ghidul tău de notificare și rezolvare a evenimentelor neprevăzute apărute în timpul călătoriilor în străinătate

Ghidul tău de notificare și rezolvare a evenimentelor neprevăzute apărute în timpul călătoriilor în străinătate

ghid-evenimente-calatorie

Dacă te pregătești să pleci într-o călătorie, fie pentru relaxare, fie în interes de serviciu, este bine să te asiguri că ești pregătit pentru orice situație neașteptată. Luarea unor măsuri de siguranță te poate ajuta să eviți neplăcerile și să călătorești fără griji.

Asigurările de călătorie sunt modul principal de a garanta că poți face față posibilelor evenimente și cheltuieli neprevăzute, putând să-ți continui sejurul indiferent de ce-ți rezervă viitorul. Iar, pentru a-ți oferi o mână de ajutor în gestionarea momentelor sensibile, de la urgențe medicale la incidente în trafic, ți-am pregătit un ghid complet pentru avizarea și soluționarea evenimentelor apărute în timpul unei călătorii.

Vei afla ce trebuie să faci în cazul unui eveniment asigurat, ce documente trebuie să soliciți și să ne oferi și cum îți poți continua călătoria fără dificultăți financiare.

ghid-evenimente-calatorie

Ce să faci în cazul producerii unui eveniment asigurat în timpul călătoriei?

Dacă ai încheiat Asigurarea de călătorie în străinătate de la Groupama, va trebui să urmezi acești pași în situaţia producerii unui eveniment asigurat în timpul călătoriei tale:

  • Contactează-ne: Pentru evenimente medicale, apelează numărul de telefon AloGroupama 0374 110 115 în maximum 48 de ore de la producerea evenimentului și alege opțiunea 1 (pentru asistență medicală), opțiunea 2 (pentru asistență rutieră) sau opțiunea 3 (pentru alte acoperiri sau pentru informații despre poliță).
  • Oferă-ne datele: Furnizează atât datele din polița de asigurare, cât și informațiile referitoare la evenimentul produs.
  • Urmează indicațiile noastre: Operatorii noștri îți vor oferi indicațiile pentru soluționarea situației acoperite.

În cazul în care suferi de afecţiuni cronice sau te afli sub tratament specific, este util să ai la tine un scurt istoric medical al afecţiunii sau al tratamentului. Acest document îţi poate fi util în caz de acordare a asistenţei medicale pentru urgenţe majore.

Ce poți face pentru situațiile medicale ușoare din timpul călătoriei?

În cazul în care întâmpini o situație medicală ușoară pentru care ai avea nevoie doar de un sfat medical rapid, poți apela gratuit la serviciul de prevenție Chat medical ÎntreabăMedic, prin care vei fi pus în contact cu un medic licențiat. Serviciul este disponibil 24/7 și fără limite de accesări,.

Pentru a putea accesa Chat-ul medical ÎntreabăMedic va trebui să-l activezi din ziua plecării în călătorie. Micro-consultațiile pe care le poți obține se oferă prin intermediul platformelor sociale (WhatsApp, Facebook, Messenger și Telegram) sau prin SMS.

ghid-evenimente-calatorie

Tipurile de evenimente acoperite de Asigurarea de călătorii în străinătate

Dacă îți faci o asigurare de călătorie la Groupama, vei avea acoperită o gamă variată de situații neprevăzute, în funcție de opțiunile de bază și cele suplimentare alese, inclusiv:

  • Urgențe medicale, acoperind cheltuielile necesare pentru stabilizarea stării de sănătate în caz de urgențe medicale
  • Tratamentul dentar de urgență, prin rambursarea costurilor pentru tratamentele dentare necesare (în limita a 300 de euro)
  • Repatrierea medicală și funerară, inclusiv transportul către un spital specializat sau către domiciliu (până la 10.000 de euro) și repatrierea în caz de deces (între 5.000 și 10.000 de euro)
  • Accidente și răspundere civilă, inclusiv indemnizațiile în caz de deces sau invaliditate permanentă (între 1.000 și 5.000 de euro) și acoperirea prejudiciilor cauzate terților (între 2.000 și 5.000 de euro)
  • Asigurarea documentelor prin rambursarea cheltuielilor pentru obținerea documentelor pierdute sau furate (până la 400 de euro)
  • Evenimente legate de transport aerian și bagaje, inclusiv în cazul întârzierii curselor aeriene sau a pierderii și întârzierii bagajelor
  • Asistență rutieră în pentru o serie de riscuri ce include calamitățile naturale (incendii, trăsnete, explozii sau alte fenomene similare), acte ilegale (furtul pieselor esențiale ale autovehiculului, furtul total al autovehiculului sau actele de vandalism), defecțiuni și probleme tehnice (defecțiunile electrice și mecanice neprevăzute sau descărcarea bateriei), probleme legate de utilizarea autovehiculului (pierderea sau încuierea cheilor în mașină, lipsa de combustibil sau alimentarea greșită) și Implicarea autovehiculului într-un accident rutier în străinătate

Citește mai multe despre asigurările de călătorie, inclusiv evenimentele acoperite, costurile și actele necesare pentru a-ți face asigurare de călătorie. Iar, dacă vrei să te asiguri că faci alegerea potrivită, contactează un consultant Groupama și stabilește care este asigurarea potrivită pentru sejurul tău.

ghid-evenimente-calatorie

Cum îți poți recupera banii în cazul unui eveniment acoperit de asigurarea de călătorii în străinătate?

Ai două variante pentru a obține banii necesari sau cheltuiți în cazul apariției unuia dintre evenimentele acoperite de asigurarea de călătorie în străinătate:

  1. Decontarea directă: În situația unei urgențe medicale, poți obține decontarea directă a cheltuielilor medicale contactându-ne în maximum 48 de ore de la producerea evenimentului la numărul 0374 110 115 (tastând 1 pentru asistență medicală sau tastând 2 pentru asistență rutieră) sau apelând la partenerii noștri externi de la Europ Assistance.
  2. Rambursarea costurilor: Dacă ai achitat personal serviciile medicale sau alte cheltuieli acoperite de asigurarea de călătorie, poți solicita rambursarea acestora, păstrând toate documentele justificative (facturi, chitanțe și rapoarte medicale) și trimițându-ne documentele necesare prin intermediul platformei dedicate sau la adresa de e-mail documente@groupama.ro.

În cât timp se face plata unui eveniment asigurat?

Durata de soluţionare a unui dosar este de 15 zile lucrătoare de la data depunerii ultimului document solicitat de către noi. După primirea deciziei de plată a dosarului, termenul de procesare a plăţii este de o zi, maximum două zile lucrătoare, în contul menţionat în timpul procesului de avizare.

ghid-evenimente-calatorie

Documentele necesare pentru dosarul de despăgubire

Pentru a putea notifica un eveniment asigurat petrecut în timpul călătoriei și a-ți acoperi costurile sau recupera sumele rezultate, va trebui să soliciți și să prezinți anumite documente.

Documentele generale pe care trebuie să le ai și să le trimiți pentru rambursarea costurilor către noi prin intermediul platformei dedicate de notificare a evenimentului asigurat sau la adresa de e-mail documente@groupama.ro indiferent de eveniment, sunt:

  • Copia după actul de identitate al solicitantului
  • Polița de asigurare sau documentul băncii emitente a cardului de asigurare

În plus, în condițiile de asigurare vei găsi menționate și documentele specifice pentru fiecare eveniment asigurat pe care îl poți întâmpina. Asigură-te că le păstrezi și trimiți către noi, pentru a te asigura că rambursarea costurilor se realizează fără probleme.

Documente necesare pentru fiecare tip de eveniment asigurat

În funcție de evenimentul asigurat produs, vei avea de trimis următoarele:

  • Urgență medicală: Raport medical cu detalii despre persoana tratată, diagnostic și tratament și documente care atestă plata serviciilor medicale (spre exemplu, facturi, chitanțe, bonuri fiscale sau extrase de cont)
  • Spitalizare sau intervenție chirurgicală de urgență: Fișa de externare și documente care atestă plata serviciilor medicale
  • Urgență stomatologică: Raportul medical cu informații despre dinții tratați, tratamentul aplicat și cauza intervenției și documentele de plată a serviciilor medicale
  • Repatriere medicală sau transport cu ambulanța: Raport medical care conține recomandarea scrisă a medicului curant pentru transport și documente de plată pentru transportul medical
  • Deces / Repatriere funerară: Certificatul de deces, documentul medical care atestă cauzele decesului, documentele care cuprind istoricul medical al afecțiunilor ce au condus la deces și documentele de plată pentru transportul funerar
  • Invaliditate permanentă totală: Decizia emisă de Casa Națională de Pensii privind gradul de invaliditate și documentele medicale care confirmă diagnosticul și evoluția afecțiunii
  • Pierderea sau furtul documentelor: Dovada notificării autorităților locale în maximum 24 de ore și documentele de plată pentru obținerea documentelor provizorii și transport
  • Cheltuieli suplimentare: Documentele medicale care atestă spitalizarea de peste 10 zile și documentele de plată pentru transportul unei rude sau al copiilor în România
  • Întreruperea sau extinderea călătoriei: Documentele de plată pentru cheltuielile suplimentare cauzate de întreruperea călătoriei
  • Anularea călătoriei (asigurarea storno): Copia contractului de servicii turistice și dovada plății, dar și dovada faptului că nu s-a efectuat călătoria și documentele care atestă imposibilitatea plecării
  • Întârzierea sau pierderea bagajului: Documentul emis de compania aeriană privind întârzierea/pierderea bagajului, dovada reintrării în posesia bagajului întârziat și documentele de plată pentru bunurile de strictă necesitate achiziționate
  • Întârzierea sau pierderea cursei aeriene: Documentul emis de compania aeriană privind întârzierea/anularea zborului și documentele de plată pentru cheltuieli suplimentare (spre exemplu pentru biletul nou sau pentru cazare)
  • Asistență rutieră: Formularul completat pentru notificarea evenimentului, copii după actul de identitate al asiguratului, actul de identitate al solicitantului (dacă este cazul), certificatul de înmatriculare al autovehiculului (inclusiv ITP valabil), permisul de conducere al șoferului implicat, împuternicirea semnată și ștampilată pentru delegat (dacă autovehiculul este pe firmă) și documentele de plată pentru cheltuieli efectuate (inclusiv facturi și bonuri pentru tractare, cazare sau hotel) și devizul sau factura de reparație cu natura defectului și timpul estimat de reparație

În funcție de natura evenimentului, ți se pot solicita și alte documente suplimentare, dacă acestea sunt necesare pentru evaluarea corectă a despăgubirii. În plus, documentele în limbă străină trebuie însoțite și de o traducere, al căror cost este suportat de asigurat.

Cum trebuie să procedezi cu documentele în cazul unui eveniment acoperit?

La revenirea în ţară, vei putea transmite online aceste documente în format digital, în vederea rambursării cheltuielilor, prin intermediul platformei dedicate de notificare a evenimentului asigurat sau la adresa de e-mail documente@groupama.ro.

Cât timp ai la dispoziţie pentru a completa dosarul de despăgubire?

Nu există un termen menţionat în condiţiile de asigurare cu privire la transmiterea documentelor solicitate în completarea dosarului, însă trebuie să ții minte că transmiterea deciziei finale pe dosar este influenţată de existenţa tuturor documentelor necesare analizării acestuia.

Pentru informaţii suplimentare poți lua legătura cu Amelie – consultantul nostru virtual, ne poţi scrie un mesaj pe adresa suportonline@groupama.ro sau ne poţi suna la AloGroupama (0374 110 110), de luni până vineri, între orele 8:00 și 18:00.

ghid-evenimente-calatorie

Călătorește fără grijă cu Asigurarea de călătorie în străinătate

Călătoria ta nu trebuie să sufere de pe urma niciunui eveniment, iar asigurările de călătorie sunt modul principal de a avea garanția că nu vei plăti costuri neprevăzute din propriul buzunar și că îți vei putea continua sejurul sau deplasarea, indiferent de întâmplări.

La Groupama poți să alegi dintre două tipuri de asigurări:

  • Asigurarea de călătorii în străinătate: Acoperă evenimentele petrecute în deplasările internaționale, inclusiv urgențele medicale, întârzierea sau anularea cursei aviatice, anularea călătoriei și oricare altele pe care alegi să le incluzi în asigurare, pentru liniștea ta.
  • Asigurarea de călătorii în România: Îți oferă acoperiri esențiale pe durata călătoriilor interne pentru evenimente medicale, situații care necesită asistență rutieră și alte evenimente care-ți pot periclita sejurul în România.

Îți oferim și o platformă inovatoare de suport rapid pentru urgențele medicale, disponibil la orice oră, ÎntreabăMedic, prin care poți obține gratuit sfaturi de la profesioniști medicali licențiați.

Iar dacă tu sau angajații tăi călătoriți în scop profesional, Groupama vă pune la dispoziție pachete de beneficii dedicate, menite să vă ofere siguranță și liniște pe durata deplasărilor:

Vrei să știi cât te-ar costa o poliță pentru călătoria ta și s-o închei online? Poți folosi calculatorul nostru pentru asigurări de călătorii. Astfel, pe baza unor informații cheie despre sejurul tău, vei obține o valoare estimativă pentru polița dorită.

Dacă ai nevoie de consultanță în alegerea asigurării contactează-ne și un consultant Groupama te va ajuta să alegi varianta cea mai potrivită pentru călătoria ta!

Întrebări frecvente despre utilizarea asigurării de călătorii

Pot să achiziţionez asigurarea de călătorii chiar dacă mă aflu în afara României?

Da, poţi achiziţiona asigurarea chiar dacă ai plecat deja în călătorie, dar va intra în valabilitate din următoarea zi.

Pot achiziţiona asigurarea de călătorii pentru mai multe persoane?

Da, poţi adăuga în asigurarea ta și adulţi, și copii. În acest caz, pe lângă rolul de asigurat, tu vei avea și rol de Contractant pe poliță, iar ei de Persoane asigurate. Asigurarea este valabilă pentru toţi, cu același pachet.

În cazul în care trebuie să merg la spital și mi se cere garanţie de plată, unde trebuie să sun?

Pentru această solicitare, este necesar să apelezi numărul de telefon înscris pe poliţa de asigurare – 0374 110 115, tasta 1 pentru asistență medicală.

Mi-am cumpărat poliţa de călătorie. Cum pot obține lista de unităţi medicale cu decontare directă din străinătate?

În cazul în care are loc un eveniment nefericit, este necesar să suni la numărul dedicat înscris pe poliţa de asigurare (0374 110 115) sau la cel al partenerilor noștri externi de la Europ Assistance. Vei fi îndrumat către unităţile medicale unde poţi accesa serviciile cu decontare directă.

În cât timp trebuie să notifici evenimentul de la producerea acestuia?

În cazul producerii unui eveniment asigurat, te rugăm să apelezi numărul 0374 110 115 cât mai rapid pentru asistenţă rutieră, apăsând tasta 2 sau în maximum 48 de ore pentru evenimente medicale, apăsând tasta 1. Dacă te afli în imposibilitatea de a apela acest număr, o altă persoană poate face acest lucru în locul tău.

Ce trebuie să fac dacă mi s-a stricat mașina și am poliţă de călătorie și pentru mașină?

În cazul producerii unui eveniment asigurat, dacă ai achiziţionat asigurarea suplimentară de asistenţă rutieră, apelează la numărul AloGroupama (0374 110 115) și apasă tasta 2 aferentă asistenţei rutiere. Ulterior, este important să oferi informaţii asupra naturii și mărimii daunei.

Conform condiţiilor de asigurare, se acordă servicii de asistenţă rutieră în cazul producerii următoarelor evenimente:

  • calamităţi naturale, incendiu, trăsnet, explozie
  • implicarea autovehiculului într-un accident rutier
  • acte de vandalism, furtul unor piese care fac imposibilă deplasarea autovehiculului sau furtul total
  • defecţiuni electrice sau mecanice neprevăzute și aleatorii
  • chei pierdute sau încuiate în autoturism, lipsa de combustibil, alimentarea cu combustibil greșit, baterie descărcată

Se decontează repararea defecţiunilor mașinii în service-ul unde am fost tractat?

Nu, repararea defecţiunii în sine nu este risc asigurat, această cheltuială fiind considerată un prejudiciu material suferit de asigurat ca urmare a producerii unuia din evenimentele acoperite, enumerate la punctul 8 de mai sus. Asigurătorul acordă serviciile de asistenţă rutieră enumerate în condiţiile de asigurare, în cazul producerii unui risc asigurat.