Când situațiile neprevăzute par că sunt la ordinea zilei, orice proprietar de locuință trăiește cu grija că se poate confrunta oricând cu incidente neplăcute. De la inundații la defecțiuni electrice sau furturi și vandalism, pentru fiecare există, din fericire, asigurarea de locuință.
Dar știi ce să faci în cazul unei daune și cum să colaborezi cu asiguratorul tău ca să obții soluții rapide, ce te readuc rapid la normal? Indiferent de tipul de asigurare de locuință pe care îl ai - facultativă sau obligatorie - acest ghid îți prezintă cum să abordezi eficient gestionarea daunelor alături de Groupama.
În acele momente stresante, nu ai nevoie de o mulțime de pași administrativi, ci de un proces simplu și clar alături de asigurator, care să îți ofere liniștea că totul se va rezolva.
Echipa noastră te va ghida printr-un parcurs ușor de urmat. Vom trece împreună prin toți pașii necesari în cazul unei daune acasă, indiferent de natura acesteia, pentru a avea un plan de acțiune bine pus la punct și a ști la ce să te aștepți. Un avantaj unic Groupama este serviciul nostru de Video Assist, care îți permite să raportezi daunele imediat, direct de pe telefonul tău.
Ghidul nostru complet îți va arăta cum să gestionezi fiecare aspect al daunelor locuinței, de la notificare până la soluționare, asigurându-te că te simți pregătit pentru orice situație.
În acest ghid vei găsi:
- Ce trebuie să faci în caz de daună acasă?
- Procesul de autoconstatare
- Constatare prin asistenţă video
- Procesul de constatare a daunei pe teren
- Asistenţă de urgenţă
- Întrebări frecvente
Ce trebuie să faci în caz de daună acasă?
- Anunţă autorităţile competente în cazul unui incendiu, furt sau alt eveniment major.
- Limitează paguba, mai exact:
- Oprește alimentarea cu apă în cazul inundaţiei pentru o ţeavă spartă sau a curentului electric în cazul unei probleme de acest gen;
- Dacă se sparge un geam, montează o folie sau acoperă elementul avariat cu o protecţie până la efectuarea reparaţiei propriu-zise sau până la intervenţia specializată.
IMPORTANT: Pagubele apărute post eveniment din cauza faptului ca nu s-au luat măsuri de limitare a acestora nu vor fi despăgubite.
- Notifică dauna apelând numărul de telefon 0374.110.110, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00-18:00, sau accesând site-ul nostru www.groupama.ro, în secţiunea “Notifică dauna”, în maxim 48 de ore de la petrecerea acesteia.
În funcţie de tipul evenimentului, de valoarea estimată a pagubei, de accesul la aplicaţii și sisteme tehnice, poţi să alegi una din opţiunile:
- Autoconstatare
Poate fi folosită pentru evenimente precum inundaţia de la vecini, daune la echipamente electrice, centrale termice etc., unde valoarea daunelor este mai mică de 8000 RON. Această metodă presupune instrumentarea dosarului cu ajutorul e-mail-ului – adică tu vei face poze daunelor și le trimiţi pe e-mail către noi.
- Videoconstatare - cu ajutorul aplicaţie VIDEO ASIST
Această metodă presupune cunoștinţe minime de operare a funcţiilor unui smartphone, o conexiune bună la internet și un telefon sau tabletă care poate suporta instalarea unei aplicaţii de transmitere video prin care vei comunica cu unul dintre colegii noștri care va realiza fotografiile cu ajutorul tău.
- Constatare clasică
Este acea variantă în care va veni la tine acasă inspectorul de daună pentru a constata daunele.
CE DOCUMENTE SUNT NECESARE PENTRU DESCHIDEREA DOSARULUI DE DAUNĂ?
Indiferent de modul în care va fi efectuată constatarea și evaluarea daunei (autoconstatare, Video Asist sau constatare clasică) va fi necesar să ne pui la dispoziţie câteva documente esenţiale:
- Formular înștiinţare de daună/formular notificare daună
- Act de identitate (Cartea de identitate/buletin de identitate) al asiguratului sau al împuternicitului (inclusiv documentul de împuternicire)
- Copia actului doveditor al proprietăţii (contract vânzare – cumpărare/extras de carte funciară/contract închiriere/altele)
- Schiţa imobilului asigurat
- Documentele emise de autorităţi pentru cazurile menţionate mai sus
- În cazul daunelor la centrale termice (pe lângă actele doveditoare ale reviziei periodice ale centralei) sau aparatura electrică, e necesar ca asiguratul să solicite un proces verbal (diagnoza din care să reiasă cauzele producerii avariilor și costul de repunere în funcţiune) de la un service autorizat
- Numărul înscris pe poliţa de asigurare
Procesul de autoconstatare
Poţi să faci autoconstatarea pentru următoarele tipuri de evenimente:
Fenomene termice |
Centrale termice |
Inundaţie de la vecini |
Geamuri avariate |
Avarii accidentale |
Ce ai tu de făcut?
- Intri pe groupama.ro pentru notificare online sau suni la Alo Groupama
- Fotografiezi elementele afectate
- Ne transmiţi fotografiile* și documentele solicitate la link-ul primit
- Îţi dai acordul pentru devizul final
*Fotografiile sunt elemente obligatorii pentru autoconstatare, reprezentând un criteriu pentru evaluarea daunei.
La notificarea online, dacă alegi autoconstatarea daunelor, vei primi pe adresa de e-mail o confirmare a înregistrării dosarului și lista cu documentele necesare pentru autoconstatare.
În plus, primești un link prin care ne poţi transmite documentele și fotografiile.
Ce avem noi de făcut?
- Îţi oferim câteva detalii despre autoconstatare și îţi transmitem pe e-mail lista documentelor necesare pentru instrumentarea dosarului de daună, în funcţie de evenimentul petrecut și link-ul unde poţi încărca documentele și imaginile solicitate.
- Analizăm informaţiile primite.
- Dacă ești ok cu devizul, în maximum 48 de ore de la transmiterea ultimului document solicitat pe e-mail, îţi virăm banii în cont.
Videoconstatare - cu ajutorul aplicaţie VIDEO ASIST
Serviciul de constatare prin asistenţă video este o modalitate simplă și rapidă de constatare a daunelor, cu ajutorul aplicaţiei Video Asist, instalate direct pe telefonul tău mobil. Astfel, procesul de constatare se va realiza într-un timp mai scurt și fără costuri sau deplasări suplimentare.
SERVICIUL VIDEO ASIST ESTE UTILIZAT PENTRU CONSTATAREA DAUNELOR:
- în cazurile în care accesul la obiectul avariat este facil și ai conexiune bună la internet;
- prin participarea ta directă, inspectând obiectul avariat și efectuând o transmisiune video cu ajutorul propriului telefon, fiind ghidat în timp real de un reprezentant Groupama;
- pentru avarii de interior, ce pot fi observate ușor (ex.: inundaţii ca urmare a avariilor la instalaţii, avarii geamuri etc.)
ETAPE PENTRU A UTILIZA VIDEO ASIST
- NOTIFICI DAUNA
Notifici dauna în Centrul de Servicii Clienţi Alo Groupama, la numărul dedicat 0374.110.110, unde vei fi programat pentru constatare și vei primi un e-mail care va conţine:
- Lista documentelor necesare pentru notificarea daunei;
- Link-ul pentru descărcarea și instalarea aplicaţiei.
- INTRI IN LEGĂTURĂ CU INSPECTORUL DE DAUNĂ
Intri în legătură cu inspectorul de daună prin intermediul aplicaţiei instalate pe telefon și obţii constatarea daunei în timp record.
DE CE AI NEVOIE PENTRU A BENEFICIA DE SERVICIUL VIDEO ASIST?
- telefon cu sistem de operare Android sau IOS, care să îţi permită să descarci, să instalezi și să utilizezi aplicaţia
- semnal bun și conexiune bună la internet
- toate documentele solicitate
Serviciul Video Asist este opţional și funcţionează în paralel cu serviciul de constatare la faţa locului.
Procesul de constatare clasică/pe teren
În cazul în care ai o daună pe o poliţă de asigurare pentru locuinţă cu extra acoperiri sau o poliţă de incendiu și alte calamităţi, trebuie să urmezi pașii de mai jos:
- Anunţă autorităţile competente* și solicită întocmirea actelor referitoare la cauzele și împrejurările producerii evenimentului asigurat
- Ia măsurile necesare pentru limitarea pagubei
- Sună la Alo Groupama pentru notificarea evenimentului sau accesează acest link pentru daunele înregistrate în baza Asigurării locuinţei cu extra acoperiri
- Un reprezentant Groupama te va contacta și veţi stabili împreună data când se poate efectua constatarea daunei
- În cel mult 3 zile după constatarea daunei, vei primi pe e-mail necesarul de documente, iar la 3 zile după depunerea documentelor, în funcţie de varianta de calcul pentru care ai optat, vei primi oferta de despăgubire
- Vei primi banii în cont, în termen de 15 zile, după depunerea la dosar a ultimului document solicitat de către inspectorul de daune
*dacă este cazul - Poliţie, Inspectoratul Teritorial pentru Situaţii de Urgenţă, Administraţia Naţională de Meteorologie, Institutul Central de Fizică - Centrul de Fizică a Pământului și Seismologie etc.
CARE SUNT AVARIILE CARE SE ÎNCADREAZĂ ÎN ASISTENȚA DE URGENȚĂ
- Avariile la ţevi/conducte de apă (sparte, fisurate)
- care nu sunt îngropate în șapă, perete sau mască
- se aplică pentru: conducte de alimentare cu apă, conducte de canalizare, ţevi de la sistemul de încălzire (cu excepţia centralelor termice)
- Acces în locuinţă
- chei rupte în yală, yală blocată, chei pierdute
- Electricitate
- scurtcircuit, supratensiune, alte fenomene de natură electrică (incendii în urma producerii fenomenelor electrice)
- dacă din diverse motive ai luat legătura cu furnizorul de electricitate autorizat și ţi s-a comunicat că nu intervine cu o echipă specializată, poţi apela la asistenţa de urgenţă
- Instalaţii gaze
- scurgeri de gaze, riscuri de explozie
- dacă, din diverse motive, ai luat legătura cu furnizorul de gaz și ţi s-a comunicat că nu intervine cu o echipă specializată, poţi apela la asistenţa de urgenţă
- Acoperiș (onduline/tablă/ţiglă)
- intervenţie în scopul limitării pagubei prin acoperirea zonei afectate cu o folie de protecţie, după încetarea furtunii/ ploii
- în situaţiile excepţionale în care în zonele afectate de calamităţi naturale autorităţile nu ne permit accesul, intervenţia de urgenţă nu poate fi efectuată
- Instalaţiile de încălzire/centrale termice
- în caz de suprapresiune, suprasarcină, explozie produse în interiorul instalaţiilor, defecţiuni, pene de curent, fisuri ale instalaţiilor etc., prima măsură care se impune este deconectarea instalaţiei de la sursele de apă, electricitate, gaz
- dacă din diverse motive nu poţi face singur deconectarea, poţi apela la asistenţa de urgenţă
- nu se poate interveni de urgenţă în cazul în care produsul este în garanţie
- Ferestre sparte (sticlă sau termopan)
- geamuri sparte care dau în exterior sau interior, dacă afectează temperatura interioară
ÎNTREBĂRI FRECVENTE
- Cum procedez după ce am notificat evenimentul în call center? În cât timp sunt contactat?
- În cazul în care optezi pentru Autoconstare
Vei primi pe e-mail lista cu documentele solicitate în funcţie de tipul evenimentului petrecut. Toată corespondenţa se va efectua pe e-mail cu inspectorul de daună, inclusiv eventualele solicitări de a ne furniza alte documente.
După ce dosarul este complet, se trimite oferta de despăgubire, iar din momentul în care vei trimite declaraţia de acceptare a despăgubirii completată corect, plata se va efectua în maxim 24 de ore, dacă ai un cont bancar. Dacă nu deţii un cont bancar, plata se va efectua prin casieriile BRD (vei fi contactat de către un reprezentant al biroului relaţii clienţi pentru a ţi se comunica data când vei putea să mergi pentru a ridica banii).
- În cazul în care constatarea se face cu reprezentantul Groupama la faţa locului
După finalizarea apelului, vei fi contactat de reprezentantul Groupama în maxim 2 zile lucrătoare pentru a stabili de comun acord data constatării.
La constatare, acesta va efectua fotografii cu dauna și îţi va solicita actele necesare întocmirii dosarului. După analiza documentelor, inspectorul de daună va reveni cu oferta, iar din momentul în care tu vei trimite declaraţia de acceptare a despăgubirii completată corect, plata se va efectua în termen de 15 zile lucrătoare, dacă ai un cont bancar. Dacă nu deţii un cont bancar, plata se va efectua prin casieriile BRD (vei fi contactat de către un reprezentant al biroului relaţii clienţi pentru a ţi se comunica data când vei putea să mergi pentru a ridica banii).
- Cum procedez dacă nu am toate documente specificate în lista celor necesare pentru instrumentarea dosarului? Cu ce pot înlocui adeverinţa de la asociaţia de proprietari?
Din lista de documente solicitate le vei transmite în primul rând pe cele pe care le deţii, iar pentru cele care nu sunt în posesia ta vei comunica inspectorului de daună motivul - fie telefonic, fie pe e-mail, în funcţie de modalitatea de comunicare aleasă.
- Ce se întâmplă după ce înregistrez evenimentul? În mediul online/pe site? Ce am de făcut în continuare?
Pașii sunt diferiţi în funcţie de varianta de instrumentare selectată:
- Dacă se optează pentru Autoconstatare
Vei primi pe e-mail lista cu documentele solicitate, în funcţie de tipul evenimentului petrecut. Toată corespondenţa se va efectua pe e-mail cu inspectorul de daună, inclusiv eventuale solicitări de a ne furniza alte documente. După ce dosarul este complet, se trimite oferta de despăgubire, iar din momentul în care vei trimite declaraţia de acceptare a despăgubirii completată corect, plata se va efectua în maxim 24 de ore, dacă ai un cont bancar. Dacă nu deţii un cont bancar, plata se va efectua prin casieriile BRD (vei fi contactat de către un reprezentant al biroului relaţii clienţi pentru a ţi se comunica data când vei putea să mergi pentru a ridica banii).
- Dacă este aleasă varianta cu prezenţa reprezentantului Groupama la faţa locului
Vei fi contactat de reprezentantul Groupama în maxim 24 de ore pentru a stabili de comun acord data constatării. La constatare, acesta va efectua fotografii cu dauna și îţi va solicita actele necesare întocmirii dosarului.
După analiza documentelor, inspectorul de daună va reveni cu oferta, iar din momentul în care tu vei trimite declaraţia de acceptare a despăgubirii completată corect, plata se va efectua în termen de 15 zile lucrătoare, dacă ai un cont bancar. Dacă nu deţii un cont bancar, plata se va efectua prin casieriile BRD (vei fi contactat de către un reprezentant al biroului relaţii clienţi pentru a ţi se comunica data când vei putea să mergi pentru a ridica banii).
- Pot să încep reparaţiile imediat după anunţarea evenimentului? Dacă da, de ce lucruri trebuie să ţin cont/ce trebuie să am în vedere?
Îţi recomandăm să iei legatura cu inspectorul de daună sau cu constatatorul alocat. Dacă este însă o urgenţă, reparaţia poate începe, dar te rugăm să efectuezi fotografii înainte de a începe reparaţia, pentru a se putea vedea daunele, dar și în timpul efectuării reparaţiei. De asemenea, este important să păstrezi toate bonurile/facturile/chitanţele aferente materialelor/lucrării. În măsura în care este posibil, te rugăm să păstrezi și bunurile afectate (exemplu: ţiglă, parchet etc.) până când vei fi contactat de reprezentantul Groupama.
- De unde obţin procesul verbal de constatatare în cazul unei probleme cu centrala termică/instalaţii electrice etc.?
Procesul verbal de constatare se va obţine de la o firmă autorizată pentru a efectua reparaţiile acestor bunuri – nu este obligatoriu să contactezi o anumită firmă.
- Am înregistrat notificarea și, de atunci, nu mai știu nimic de dosar. Unde mă interesez care e stadiul acestuia?
Dupa notificarea dosarului de daună vei primi un e-mail cu numarul de dosar. Ulterior, vei fi anunţat tot pe e-mail atunci când dosarul este alocat spre constatare. După acest moment, un reprezentant Groupama te va contacta și veţi stabili de comun acord data când se va efectua constatarea. După efectuarea constatării, detalii despre dosarul de daună se obţin apelând numarul dedicat clienţilor 0374110110, unde îţi vor fi oferite informaţiile regăsite la dosar sau poţi lua legatura cu inspectorul de daună pentru a solicita detalii, când este cazul.
- Care este termenul de instrumentare a dosarului, dar termenul de plată a dosarului?
Indiferent de varianta aleasă, termenul este influenţat, în primul rând, de perioada în care ne vei transmite setul complet de documente necesare instrumentării dosarului. La acest termen se adaugă apoi durata necesară instrumentării, care la rândul ei poate să difere de la caz la caz.
Plăţile se efectuează:
- mai rapid, în cazul în care deţii un cont bancar:
- în termen de 24 de ore de la primirea declaraţiei de acceptare a despăgubirii completată corect, în cazul în care soluţia de instrumentare aleasă a fost autoconstatarea
- în termen de 15 zile în cazul în care soluţia de instrumentare aleasă a fost prezenţa inspectorului la faţa locului sau videoconstatarea.
- dacă nu ai un cont bancar, plata se va efectua prin casieriile BRD și vei fi contactat de către un reprezentant al biroului relaţii clienţi pentru a ţi se comunica data când vei putea să mergi pentru a ridica banii.
- Am nevoie urgentă de constatare pe teren, dar am optat iniţial pentru autoconstatare – cui transmit solicitarea?
Depinde de momentul în care vrei să schimbi opţiunea. Poţi să iei legătura cu inspectorul lichidator (dacă dosarul a fost alocat și ai primit o notificare în acest sens) sau notifică în call center la numărul dedicat clienţilor 0374110110, iar reprezentanţii noștri vor direcţiona solicitarea ta către inspectorul dedicat pe teren.
- Trebuie să efectuez reparaţiile cu o anumită firmă, îmi recomandaţi dvs. pe cineva? Dacă cel care îmi efectuează reparaţia nu îmi eliberează factură, cum procedez?
În acest moment, facem eforturi pentru a gasi o reţea de reparatori de încredere pe care sa o putem recomanda. Până atunci, lucrarea se poate efectua cu orice firmă, important este să se depună la dosar toate documentele justificative (bonurile/ facturile/devizele aferente). În funcţie de aceste documente și în baza cotaţiilor de preţ pentru materialele și serviciile accesate, se va face calculul sumei de despăgubire.
- Cum procedez ca vecinul să nu fie afectat de faptul că îmi deschid dosar de daună, în cazul în care am achiziţionat clauza de renunţare la regres?
Notificarea daunei este înregistrată mereu de către partea asigurată, apoi, în funcţie de tipul evenimentul și al riscului inclus pe poliţă, se pot începe acţiunile de regres.
În cazul în care nu este achiziţionată clauza de renunţare la regres, se va face regres către partea vinovată (dacă există) de producerea daunei (vecin, asociaţie de proprietari/locatari etc.)
- Îmi crește prima de asigurare dacă am daune?
Pe poliţa facultativă Alexa prima va crește în funcţie de valoarea daunei, însă procentul de creștere a primei va putea fi calculat doar la reînnoirea poliţei, în funcţie de istoricul tău și ţinându-se cont de toate dosarele de daună instrumentate și finalizate. Pentru contractele anexate creditelor bancare, prima de asigurare rămâne neschimbată pe toată perioada de valabilitate a acestuia și, implicit, a poliţei de asigurare.
Acest ghid este un pas important către a fi informat și pregătit în fața eventualelor daune ale locuinței, astfel ca în acele momente stresante să îți amintești că Groupama are soluții și că procesul de soluționare va fi unul fără bătăi de cap.
Noi am înțeles că o asigurare de locuință nu mai este doar o necesitate, ci și o formă de liniște sufletească, așa că atunci când alegi Groupama ca partener în asigurări, nu ai parte doar de o asigurare în care poți avea încredere, ci și de acces la un proces eficient și ușor de urmat în cazul nefericit al unei daune.
Suntem recunoscuți pentru numărul redus de plângeri și pentru inovația noastră - serviciul Video Assist - care îți permite să comunici imediat daunele în timp real, direct prin telefon.
Suntem aici pentru a face ca experiența ta cu asigurările de locuință să fie fără griji și eficientă, și să vă fim alături atunci când aveți nevoie cel mai mult.
Află mai multe despre produsele noastre de asigurare, concepute pentru a suplini nevoile oricărui proprietar de locuință. Cu Groupama, puteți sta mereu liniștiți că orice se va întampla, există o soluție.
Pentru orice nelămuriri sau informații suplimentare, te rugăm să ne contactezi la numărul Alo Groupama: 0374.110.110.